۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۰
"هامرز" به بازار بدهی عمق می‌بخشد؟

در حاشیه نشست خبری پذیره نویسی اولین صندوق مختص اوراق دولتی خبرنگار صدای بورس مصاحبه انجام شده است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

به گزارش صدای بورس، مراسمی برای پذیره نویسی اولین صندوق مختص اوراق دولتی در محل فرابورس ایران برگزار شد.

در حاشیه این نشست سید علی خاتمی، رئیس مدیریت نقدینگی و بازاریابی اوراق دولت گفت: امروز صندوق درآمد ثابتی که مختص به اوراق دولتی است پذیره نویسی شد، این دست از صندوق‌ها موظف هستند ۷۵ درصد از دارایی خود را به اوراق دولتی اختصاص دهند. این صندوق‌ها با ماهیت و ظرفیت ایجاد شده، در اوراق با بازدهی کوتاه مدت سرمایه گذاری می‌کنند و ریسک سرمایه‌گذار را به حداقل می‌رسانند.


بیشتر بخوانید: نخستین صندوق مختص اوراق دولتی پذیره‌نویسی شد


وی افزود: نوسان نرخ بهره برای سررسید کوتاه مدت نسبت به سررسید بلند مدت کمتر است بنابراین به نظر می‌رسد این صندوق برای تعمیق بخشی به بازار بدهی کمک کند تا دیگر شرکت‌ها هم برای ایجاد این صندوق‌ها در بازار سرمایه و بدهی ترقیب شوند. هدف این است که سرمایه‌گذاران خرد برای خرید یونیت این صندوق‌ها و سرمایه‌گذاری در اوراق دولتی ترقیب شوند که حداقل از نوسانات نقدشوندگی اوراق در امان بمانند.

این مقام مسئول در بخش دیگر سخنان خود تشریح کرد: این دسته صندوق‌ها دولتی نیستند و در اوراق دولتی سرمایه‌گذاری می‌کنند. همچنین ماهیتی خصوصی دارند و شرکت‌های خصوصی و نهادهای مالی موسس آن هستند. تنها الزام آنها به سرمایه‌گذاری در اوراق دولتی است،‌ اوراقی که دولت منتشر می‌کند و تضمین کننده پرداخت سود و اصل آن در بازار سرمایه و بدهی است.

کد خبر 451488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =