قیمت چطور افزایش می‌یابد؟

رئیس جمهوری تاکید کرد: قیمت نان و دارو و بنزین به هیچ وجه برای هیچکدام از مردم تغییر نمی‌کند و نان سنتی به دست همه مردم می‌رسد.

به گزارش صدای بورس، ابراهیم رئیسی دوشنبه شب در برنامه زنده تلویزیونی در سخنانی با مردم گفت: بر اساس پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه قرار است به سه دهک نخست مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به ازای هر نفر و از دهک چهارم به بعد مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به ازای هر نفر پرداخت شود.

وی با تاکید بر اینکه باید بدانیم این طرح حذف ارز ترجیحی نیست بلکه نحوه تخصیص آن متفاوت می‌شود، افزود: بر این اساس سه دهک اول تقریباً هر نفر ۴۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند. دهک های چهارم تا نهم نیز هر نفر ۳۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند.

رئیس جمهوری تاکید کرد: قیمت نان و دارو و بنزین به هیچ وجه برای هیچکدام از مردم تغییر نمی‌کند و نان سنتی به دست همه مردم می‌رسد و بعد از اینکه زیرساخت‌ها را تکمیل کردیم، دارو نیز از مجرای بیمه‌ها به دست مردم می‌رسد و آن یارانه‌ای که واردکننده دریافت می‌کند به بیمه‌ها می‌رسد تا دارو با قیمتی که الان وجود دارد به مردم برسانند. نان و بنزین هم به این ترتیب هیچ افزایش قیمتی نخواهند داشت.


بیشتر بخوانید: تغییر ذائقه مردم پس از موج جدید گرانی‌ها


رئیسی یادآور شد: این کمک هزینه‌ای معیشتی برای دو ماه خواهد بود تا کالابرگ الکترونیکی آماده شود. ما دولتی صادق‌الوعد هستیم و این یارانه را پیش از اجرای طرح، برای مردم فراهم خواهیم کرد و به دست آنان خواهیم رساند.

به گزارش تجارت نیوز، وی همچنین گفت: البته آنچه به عنوان کمک معیشتی قرار است به نان تعلق گیرد با این کمک هزینه معیشتی ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومانی که قرار است به دهک‌های اقتصادی پرداخت شود، متفاوت است و در جای خودش پرداخت می‌شود و طبعا به این میزان یارانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومانی افزوده می‌شود.

کد خبر 451445

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • گرانی لبنیات و تخم مرغ در فضای مجازی را باور نکنید

    گرانی لبنیات و تخم مرغ در فضای مجازی را باور نکنید

    معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: قیمت شیرخام توسط شورای قیمت گذاری وزارت جهاد کشاورزی تعیین می‌شود که تا به امروز جلسه ای برگزار نشده و قیمت مصوب سایر محصولات پروتئینی نیز تغییری نداشته است.

  • توصیه وزیر صمت به مردم

    توصیه وزیر صمت به مردم

    وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد اصلاح روند تخصیص یارانه‌ها با اعلام اینکه ذخایر کالایی مناسبی در کشور داریم، گفت: مردم در روزهای نخست اجرای طرح بزرگ جراحی اقتصادی و اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها از خریدهای هیجانی که سبب التهاب در بازار می‌شود، بپرهیزند.

  •  هیچ مشکلی در تأمین ارز کالاهای اساسی نداریم

    صالح آبادی:

    هیچ مشکلی در تأمین ارز کالاهای اساسی نداریم

    رئیس‌کل بانک مرکزی سیاست ارز ۴۲۰۰ تومانی را سبب هدر رفتن بخشی از منابع ارزی دانست و از بهبود چشمگیر تامین ارز در سال جاری خبر داد.

  • تکلیف بنزین در این گرانی‌ها چه می‌شود؟

    تکلیف بنزین در این گرانی‌ها چه می‌شود؟

    وزیر نفت گفت: با اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها، بنزین گران نمی‌شود.

  • توضیح وزیر اقتصاد درباره افزایش قیمت برخی کالاها

    توضیح وزیر اقتصاد درباره افزایش قیمت برخی کالاها

    وزیر اقتصاد و امور دارایی با اشاره به موضوع اصلاح نظام پرداخت یارانه ها،‌ گفت: در مورد افزایش قیمت برخی کالاها باید بگویم به هرحال این اقلام، کالاهایی هستند که اقلام مشتقه دارند که با افزایش قیمت آن‌ها، مشتقات آن‌ها نیز باید به لحاظ اقتصادی تغییر قیمت متناسب داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =