روش پرداخت یارانه کالاهای اساسی چیست؟

رئیسی گفت: بر اساس پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه قرار است به سه دهک نخست مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به ازای هر نفر و از دهک چهارم به بعد مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به ازای هر نفر پرداخت شود.

به گزارش صدای بورس، ابراهیم رئیسی دوشنبه شب در برنامه زنده تلویزیونی در سخنانی با مردم گفت: بر اساس پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه قرار است به سه دهک نخست مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به ازای هر نفر و از دهک چهارم به بعد مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به ازای هر نفر پرداخت شود.

رئیسی عنوان کرد: در گذشته ارز به وارد کننده داده می‌شد که مشکل آفرین بود. الان به مصرف کننده پرداخت می‌شود. در قبل به حلقه اول داده می شد الان به حلقه آخر. که مردم خودشان تصمیم بگیرند. در قبل به حلقه اول داده می‌شد الان به حلقه آخر که مردم خودشان تصمیم بگیرند.

ما به صورت سرانه حساب کردیم که مصرف سرانه چقدر است. پیشنهاد سازمان برنامه این است که به ۳ دهک اول ۴۰۰ هزار تومان به ازای هر نفر پرداخت شود. یعنی خانواده ۴ نفره ۲ میلیون تومان دریافت کنند. نسبت به دهک چهارم به بعد ۳۰۰ هزار تومان هر نفر بگیرند.

یارانه نان و دارو را همه دهک ها دریافت می کنند. قیمت نان و دارو افزایش نمی یابد.

نان سنتی به همه‌ی مردم می رسد. دارو به شکل بیمه پرداخت می‌شود با همین قیمتی که الان وجود دارد. یعنی یارانه ای که وارد کننده دارو دریافت می کند، در شرایط جدید به بیمه پرداخت می‌شود.

در خصوص نان نیز وضعیت به همین شکل است؛ در خصوص بنزین نیز افزایش قیمتی وجود ندارد. این حمایت یک کمک معیشتی یک تا ۲ ماه تا زیرساخت برای کالابرگ الکترونیک آماده شود.

به مدت ۲ ماه به عنوان کمک معیشتی دهک اول تا سوم ۴۰۰ هزار تومان. نسبت به دهک چهارم تا نهم ۳۰۰ هزار تومان. در رابطه با نان و دارو همه مردم برخودار می‌شوند.

به گزارش تجارت نیوز، این حمایت معیشتی از مردم به این دلیل است که میخوایم تغییری ایجاد شود. بعد از ۲ ماه به کالا برگ الکترونیک تبدیل می‌شود.

کد خبر 451444

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =