افت ۷۷ دلاری طلا در یک ماه

قیمت طلا به همراه بیشتر کامودیتی‌ها با کاهش روبه‌رو شد.

صدای بورس- حبیب علیزاده؛ با شروع معاملات هفتگی، قیمت طلا روندی نزولی پیدا کرد و به سطح ۱۸۷۰ دلار در هر اونس رسید که نسبت به یک ماه قبل ۷۷ دلار کاهش نشان می‌دهد. در این میان، نقره، مس و نفت خام نیز با کاهش قیمت روبه‌رو شدند.

روند نزولی بازارها منحصر به کامودیتی‌ها نبود. بازارهای سهام و کریپتوکارنسی‌ها نیز شاهد کاهش قیمت‌ها بودند. عامل اصلی افت قیمت‌ها، افزایش نرخ‌های بهره در آمریکا و رشد ارزش دلار بوده است. شاخص دلار نسبت به ژانویه ۲۰۲۱ بیش از ۱۶.۷ درصد رشد کرده و به ۱۰۳.۸ رسیده است. بانک مرکزی اروپا نیز خواستار افزایش نرخ بهره در ماه جولای است. این احتمال وجود دارد که بانک مرکزی اروپا تا پایان سال ۲۰۲۲ افزایش نرخ بهره را دو یا سه بار دیگر تکرار کند.

در معاملات امروز قیمت هر اونس طلا با ۱۳.۸ دلار معادل ۰.۷ درصد افت به ۱۸۷۰ دلار رسید. قیمت طلا در ابتدای معاملات تا ۱۸۵۷ دلار نیز کاهش یافت. همچنین نقره ۲۸ سنت افت کرد و به ۲۲.۰۶ دلار رسید. پلاتین، پالادیوم و رودیوم نیز به ترتیب ۹ دلار، ۱۴ دلار و ۴۰۰ دلار کاهش قیمت را تجربه کردند.

در این میان، بر اساس گزارش کیتکو، در حالی که چین با مشکل گسترش دوباره بیماری کرونا مواجه شده است، میزان ذخایر طلای این کشور در پایان ماه آوریل بدون تغییر نسبت به پایان ماه مارس به ۶۲.۶۴ میلیون اونس رسید.

کد خبر 451427

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =