۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵
فلوله در صف خرید قفل شده است؟

فلوله از سقف تاریخی خود بیش از ۷۳ درصد ریزش کرده بود اما در چهار ماه گذشته پرتقاضا شده و توانسته از سقف تاریخی خود تنها ۳۹ درصد فاصله داشته باشد، حال باید دید این اختلاف را باز هم می تواند کمتر کند یا خیر؟

صدای بورس - وحید بلالی؛ لوله و ماشین سازی ایران یکی از شرکت‌های فلزاتی است که توانسته لوله‌های نشکن، دیگ شوفاژ و سایر محصولات چدنی را در بازار داخلی و صادراتی به فروش برساند.

سود ناخالص فلوله نسبت به سال گذشته تفاوت زیادی نداشته و با افزایش کمی روبرو بوده و به ۷۱ میلیارد تومان رسیده، اما سود خالص این نماد از ۸۷۳ میلیون تومان در سال گذشته به ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان رسیده که قابل توجه است.

این نماد هزینه‌های فروش و اداری بالایی دارد، البته نسبت به سال گذشته این هزینه‌ها تنها ۱۷ درصد افزایش یافته اما باز هم قابل توجه بوده و در محدوده ۵۵ میلیارد تومان است، شرکت می‌تواند با راهکارهای جدید این هزینه را کنترل کند.

البته یکی از هزینه‌های گزاف این شرکت، هزینه انرژی (آب، برق، گاز و سخت) بوده که از ۴ میلیارد تومان در سال ۹۹ به ۲۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ رسیده و ۵ برابر شده است، پیش بینی شده این میزان در سال ۱۴۰۱ تنها ۴ میلیارد تومان افزایش داشته باشد.

تحلیل قیمتی

فلوله از سقف تاریخی خود بیش از ۷۳ درصد ریزش کرده بود اما در چهار ماه گذشته پرتقاضا شده و توانسته از سقف تاریخی خود تنها ۳۹ درصد فاصله داشته باشد، حال باید دید این اختلاف را باز هم می‌تواند کمتر کند یا خیر؟

Chart فلوله, MN1, 2022.05.08 17:17 UTC, Mofid Securities Co., MetaTrader 5, Demo

فلوله همان ماه دوم پرتقاضا شدن توانست از کانال نزولی چندین ماهه خود خارج شود، البته این نماد از سد مقاومت کیجون هم گذشته و تنکان هم گارد صعودی گرفته است.

Chart فلوله, W1, 2022.05.08 17:18 UTC, Mofid Securities Co., MetaTrader 5, Demo

سفارشات هفتگی فلوله به سمت بالا جمع شده و باید دید این روند در روزهای بعد نیز تکرار می شود یا خیر؟

Chart فلوله, D1, 2022.05.08 17:18 UTC, Mofid Securities Co., MetaTrader 5, Demo

۳۳ درصد سهامداران عمده این نماد حقوقی و ۴ درصد نیز حقیقی هستند، جزئیات معاملات حقیقی و حقوقی در روز یکشنبه عبارت است از:

در محدوده مثبت
- خرید حقیقی: ۴۳.۲ میلیون سهم
- سرانه: ۳۱ میلیون تومان
- فروش حقیقی: ۴۲.۶ میلیون سهم
- سرانه: ۲۴ میلیون تومان
- فروش حقوقی: ۶۰۰ هزار سهم

در صف خرید
- خرید حقیقی: ۵۶.۳ میلیون سهم
- سرانه: ۲۹ میلیون تومان
- فروش حقیقی: ۵۷.۲ میلیون سهم
- سرانه: ۵۶ میلیون تومان
- خرید حقوقی: ۹۳۶ هزار سهم

مجموع خرید
حجم: ۲۱.۱ میلیون سهم
ارزش: ۴.۸ میلیارد تومان

مجموع فروش
حجم: ۵۰.۲ میلیون سهم
ارزش: ۱۱.۶ میلیارد تومان

عرضه حقیقی در این نماد در روز یکشنبه در یک ساعت پایانی معاملات به قدری زیاد بوده و اگر این روند ادامه داشته باشد می تواند این نماد را دچار نوسان کند.

کد خبر 451375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =