پالایشی‌ها پیشتاز هفته آینده / مجامع مانع از اصلاح می‌شوند؟

با نزدیک شدن شاخص هم وزن به سطح مقاومتی ۴۳۰ هزار واحدی در هفته پیش رو احتمال از سر گرفتن عرضه ها را در برخی از گروه های کوچک متصور هستیم.

صدای بورس - مژده ابراهیمی؛ گروه‌های بزرگ و شاخص ساز مانند پالایشی‌ها پیشرو خواهند بود و باید این نکته را هم مدنظر داشت که روند صعودی بازار در ماه‌های آتی همراه با نوسان است.

نیما میرزایی، کارشناس بازارسرمایه در گفت و گو با صدای بورس گفت: روند صعودی بورس از نیمه دوم اسفندماه سال پیش شروع شد و با پیشتازی سهام ریالی و بالاخص گروه خودرویی موفق شد که به سطوح بالاتر از شاخص برسد، اما در ادامه تمایل خریداران بیشتر به سمت سهام کوچک رفت؛ موضوعی که متاثر از تحولات جهانی بود و موجب رشدهای کم سابقه‌ای (در یک سال اخیر) در صنایع غذایی، حمل و نقل و.. شد. با نزدیک شدن شاخص هم وزن به سطح مقاومتی ۴۳۰ هزار واحدی در هفته جاری احتمال از سر گرفتن عرضه‌ها در برخی از گروه‌های کوچک را متصور هستیم.

وی افزود: در این شرایط با توجه به جو عمومی مثبت بازار احتمال گسیل شدن تقاضا به سمت سهام شاخص ساز وجود دارد که در این سناریو به سمت مقاومت ۱۵۸۰ در شاخص کل حرکت خواهیم کرد.


  • بیشتر بخوانید:

محتمل‌ترین پیش‌بینی برای این روزهای بازار / با توجه به این موارد به بازدهی معقول می‌رسیم


میرزایی بیان کرد: مقاومتی که احتمال شکست آن پیش از مجامع وجود دارد و در صورت شکست آن حجم تازه‌ای از تقاضا وارد بورس خواهد شد، تقاضاهایی که البته همراه با هیجانات خرید همراه خواهد بود؛ به نظر می‌رسد روزهای پیش رو زمان تصمیم‌گیری شاخص است.

به گفته این فعال بازارسرمایه گروه‌های بزرگ و شاخص ساز مانند پالایشی‌ها پیشرو خواهند بود و باید این نکته را هم مدنظر داشت که روند صعودی بازار در ماه‌های آتی همراه با نوسان است.

محمد پورتدین، کارشناس بازارسرمایه نیز در خصوص وضعیت بازارهای جهانی گفت: در بازارهای جهانی، افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا، افزایش احتمال تحریم نفتی روسیه توسط اتحادیه اروپا و در نهایت ادامه دار شدن رشد تورم جهانی که از استمرار صعود و رشد قیمت‌های نفت، انرژی و کامودیتی‌ها در بازارهای بین المللی در بازه بلندمدت حکایت دارد، می‌تواند صنایع مرتبط با قیمت‌های جهانی، دلاری و صادرات محور را با افزایش تقاضای مجددی همراه سازد.

کد خبر 451354

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =