۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۵
فروش عادی خودرو در بخش خصوصی متوقف شد

طرح پیش فروش فیدلیتی پرایم ویژه اردیبهشت ۱۴۰۱ به دستور وزیر صمت ابطال شد.

به گزارش صدای بورس، بخشنامه وزیر صمت مبنی بر تداوم قرعه کشی خودرو تا توازن در عرضه و تقاضای خودرو در بازار منتشر شد که بر این اساس قرار است خودروسازان بخش خصوصی نیز همانند خودروسازان دولتی با قرعه کشی محصولات خود را بفروشند؛ اکنون اولین طرح پیش فروش خودرو توسط بهمن موتور شروع شده و قرار است فیدلیتی پرایم با قرعه کشی به فروش رود.

آقای توکلی مدیر کل صنایع خودرو می گوید حذف قرعه کشی به تعویق نیفتاده و برنامه تولید خودروی شاهین به ۶۰ هزار دستگاه رسیده و عملا فرآیند قرعه کشی در آن حذف شده است.


بیشتر بخوانید: احتمال سونامی جدید در بازار خودرو


توکلی گفت: هدف از متمرکز شدن فروش افزایش میزان شفافیت فرآیند عرضه است. در سامانه یکپارچه تمام عرضه خودروسازها باید به صورت متمرکز انجام شود و قابلیت پایش مناسب از طرف سازمان حمایت از مصرف کنندگان هم در آن وجود داشته باشد.

در نامه وزیر به سازمان حمایت آمده است که تمامی خودروسازان از تاریخ ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ هرگونه عرضه خودرو را با هماهنگی آن سازمان و صرفا از طریق سامانه متمرکز قرعه کشی انجام دهند تا ضمن ایجاد شفافیت مورد نظر، امکان عرضه عادلانه تر برای کلیه خودروهای تولیدی فراهم شود. با توجه به ابلاغیه وزیر قرعه کشی باید برای سایر خودروساز های بخش خصوصی هم اجرا شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، خودروسازان خصوصی تاکنون اینگونه فعالیت می کردند که راس یک ساعت مشخص، مشخصات خودرو را در سایت فروش قرار داده و متقاضی باید به محض شروع ثبت نام مبلغ خودرو را واریز کند، اما این بین بسیاری نمی توانستند خودرو را بخرند.

کد خبر 451308

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • فیدلیتی پرستیژ، SUV جدید بهمن موتور

    فیدلیتی پرستیژ، SUV جدید بهمن موتور

    شرکت بهمن موتور در سال گذشته از معدود خودروسازان بخش خصوصی بود که توانست با کار و همت مضاعف، علیرغم محدودیت های بین المللی، محصولات جدید و متنوعی را به بازار خودرو معرفی نماید، خودروهایی نظیر دیگنیتی پرایم- فیدلیتی پرایم و ون باری اینرودز.

  • قیمت محصولات ایران خودرو امروز یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ + جدول

    قیمت محصولات ایران خودرو امروز یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ + جدول

    قیمت بازار و قیمت نمایندگی خودروهای ایران خودرو امروز یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ را در جدول زیر مشاهده کنید. این قیمت‌ها به تومان بوده و روزانه بروزرسانی می‌شود.

  • خودروهای سایپا چند؟

    خودروهای سایپا چند؟

    قیمت متوسط بازار آزاد و قیمت نمایندگی خودروهای سایپا امروز یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ را در جدول زیر مشاهده نمایید. این قیمت‌ها به تومان بوده و روزانه بروزرسانی می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =