جزییات جدیدترین عرضه فرابورس / " ددانا " چه مزیتی نسبت به رقبا دارد؟

اولین نشست خبری یک دیدار یک عرضه ویژه معرفی شرکت «داروسازی دانا» با نماد معاملاتی «ددانا» در فرابورس ایران برگزار شد.

صدای بورس - حسین حریریان؛ شرکت داروسازی دانا بزرگترین تولید کننده مواد اولیه آنتی بیوتیک در منطقه و یکی از بزرگترین تولیدکنندگان محصولات نهایی آنتی بیوتیک‌های خوراکی و استریل و همچنین بزرگترین تولیدکننده کپسول‌های نرم در کشور است.

این شرکت در دامنه کوه سهند در زمینی به مساحت ۳۰ هکتار با زیربنای ۷۰ هزار متر مربع احداث شده که با توجه به طرح‌های توسعه‌ای از قبیل خطوط تولید سرم‌های تزریقی، پوکه کپسول، ویال‌های مایع، قطره‌های چشمی و ... در سال‌های اخیر در حال افزایش است. این شرکت در سال ۱۳۷۷ به صورت رسمی افتتاح و به جمع شرکت‌های دارویی کشور پیوسته است.

در ادامه این نشست احمد خارزی، مدیرعامل شرکت داروسازی دانا در مورد اهداف و برنامه‌های کلان این شرکت گفت: شرکت دارو سازی دانا با تکیه بر سرمایه‌های انسانی متعهد، دانش و تجهیزات به روز و در راستای ارتقاء سلامت عمومی و کیفیت زندگی مردم اقدام به عرضه و توسعه انواع مختلف دارو، مواد اولیه دارویی، سرم، پوکه و شیشه دارو کرده است. "ددانا" با رعایت الزامات GMP مطابق استانداردهای ملی و بین‌المللی جامعه پزشکی و داروسازی، جهت ارائه در بازارهای داخلی و خارجی فعالیت می‌کند.

وی افزود: اهداف کلان شرکت سودآوری پایدار و ارزش آفرینی از طریق بهبود کیفیت، افزایش فروش و مدیریت هزینه‌ها از طریق ارتقاء بهره‌وری و کاهش هزینه‌های تولید است.


بیشتر بخوانید:

ثبت رکورد تورم ۱۳ درصدی مواد غذایی در بازار جهانی فقط طی ۱ ماه


خارزی، در ادامه گزارش خود گفت: شرکت توان تولید ١٢٠٠ تن آنتی بیوتیک‌های خوراکی و ٠ ۴ تن ماده موثر را دارد. همچنین شرکت تحت لیسانس بزرگترین قطره چشمی ساز آلمان است که سالی ۴٠ میلیون عدد قطره چشمی سینگل تولید می‌کند.

وی ادامه داد: شرکت حدود ٢٠٠٠ میلیارد تومان در حدود ٣ درصد از بازار دارویی را در اختیار و از لحاظ فروش در بین ٣ شرکت برتر حضور دارد.

خارزی در پایان بیان کرد: در اختیار داشتن فضای مناسب برای احداث خطوط تولید، وجود مناسب منابع آب، برق و گاز، وجود زیرساخت‌های مناسب برای توسعه طرح‌ها و پروژه‌ها، قابلیت تولید همزمان مواد اولیه و لوازم بسته‌بندی و دارا بودن تمام زیرساخت‌های مورد نیاز تولید دارو از مزیت‌های شرکت نسبت به رقبا ست.

کد خبر 451253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    3 2
    خیلی مفید