۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
تابستان خاموشی داریم

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: علی رغم تلاش دولت همچنان احتمال خاموشی ها پابرجا بوده و همه صنایع، دستگاه های اجرایی و مردم باید دست به دست هم داده تا از این مرحله عبور کنیم.

به گزارش صدای بورس، مالک شریعتی نیاسر ، با اشاره به تاثیر طرح توسعه و مانع زدایی از صنعت برق کشور، بیان کرد: این طرح می تواند تاثیر شایانی در توسعه زیرساخت های تولید و عرضه برق داشته و در تعیین سیاست های دقیق قیمتی و توزیع یارانه ها در حوزه برق نیز نقش مثبتی ایفا خواهد کرد.

وی ادامه داد: اما بعضی از موارد پیش بینی شده در این طرح بعضا در بلند مدت تاثیر خود را خواهد گذاشت. به عنوان مثال افزایش ظرفیت نیروگاهی در ظرف شش ماه یا یک سال محقق نخواهد شد.

به گزارش ایسنا، وی اظهار کرد: از نظر بنده در شرایط کنونی باید سیاست های اصلاح الگوی مصرف و تغییر تعرفه ها در چهارچوب نظام توزیع عادلانه یارانه ها در این حوزه در دستور باشد. مجلس نیز در بودجه سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ تصویب کرد که نظام تعرفه گذاری در حوزه برق، گاز و آب باید به صورت افزایشی- پلکانی باشد. تحقق این شیوه تعرفه گذاری نیز به نفع مشترکان کم مصرف بوده و کمک به اجرای عدالت خواهد کرد.


  • بیشتر بخوانید:

امسال هم منتظر خاموشی‌ها باشیم؟


وی تاکید کرد: علی رغم تلاش دولت همچنان احتمال خاموشی ها پابرجا است. همه صنایع، دستگاه های اجرایی و مردم باید دست به دست هم داده تا از این مرحله عبور کنیم. باید با مصرف بهینه، استفاده از تجهیزات کم مصرف و بهره گیری از ظرفیت های موجود و به میدان آوردن بخش خصوصی تمام تلاش خود را به کار بگیریم تا خاموشی ها به حداقل کاهش یابد.

کد خبر 451155

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =