۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
عملکرد بورس کالا در قاب آمار

بورس کالای ایران از زمان راه‌اندازی تاکنون مسیری رو به رشد را طی کرده است.

صدای بورس- بررسی آمارهای موجود نشان می‌دهند که عملکرد بورس کالای ایران در سال‌های اخیر مثبت بوده است. از پذیرش کالاهای جدید تا ارائه ابزارهای معاملاتی متنوع، از جمله برنامه‌های موفق بورس کالا به شمار می‌رود.

آمارهای یک سال گذشته بورس کالا نشان‌دهنده روند صعودی قیمت‌ها همگام با بازارهای جهانی است. در نمودار زیر، تغییرات ماهانه قیمت کامودیتی‌ها در بورس کالا را مشاهده می‌کنید.

عملکرد بورس کالا در قاب آمار

در فروردین ماه ارزش معاملات شمش فولاد خوزستان در بورس کالا به مرز ۵،۴۲۳ میلیون ریال رسید و به طور متوسط ۱۵۲ میلیون ریال در هر تن قیمت خورد که نسبت به میانگین اسفند ماه سال گذشته، ۱۰ درصد افزایش داشته است. در هفته آخر فروردین باتوجه به اعمال تعرفه‌های صادراتی که موجب تعدیل قیمت بیلت صادراتی ایران شده، قیمت‌ها در بورس کالا حدود ۳ درصد افزایش داشت و به ۱۵۴ میلیون ریال در هر تن رسید. این تغییر را در نمودار زیر مشاهده می‌کنید.

عملکرد بورس کالا در قاب آمار

همچنین در فروردین ماه ۱۱.۹ هزار تن مس کاتد با میانگین قیمت ۲،۵۰۴،۳۷۵ ریال

معامله شد که نزدیک به ۴ درصد بالاتر از میانگین قیمتی اسفند ماه بوده است.

عملکرد بورس کالا در قاب آمار

نرخ روی نیز در بورس کالا در فروردین با رشد ۱۵ درصدی نسبت به ماه قبل به ۱،۰۸۷ میلیون ریال در هر تن رسید. با توجه به افزایش نرخ انرژی در جهان و کاهش موجودی انبارها، نرخ روی نیز در ماه‌های اخیر روند صعودی داشته است.

عملکرد بورس کالا در قاب آمار

در همین حال، پلی اتیلن سبک در بورس کالا در فروردین با افزایش نرخ ۷ درصدی نسبت به ماه قبل معامله شد. میزان عرضه و تقاضا برای این محصول نیز به ترتیب با کاهش ۱۷ و ۳۹ درصدی همراه بود.

عملکرد بورس کالا در قاب آمار

منبع: شرکت سبدگردان فراز

کد خبر 451058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =