۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
مهمترین چالش OMS ها

مدیرعامل پردازش اطلاعات مالی مبنا گفت: بزرگترین چالش OMS ها حول موضوع نیروی انسانی متخصص است.

صدای بورس - محبوبه قرمزچشمه؛ شرکت های خدمات برخط بازار سرمایه، موسوم به OMS یکی از پایه‌هایی هستند که روند عملکرد بازار سرمایه را تسریع می‌کنند. توسعه و پیشرفت در این حوزه‌ به طور مستقیم بر بازار سرمایه اثر مثبت می‌گذارد.

مهرداد رجبی، مدیرعامل شرکت پردازش اطلاعات مالی مبنا در گفت‌وگو با صدای بورس اظهار کرد: به عنوان یک شرکت OMS در بازار سرمایه فعال هستیم و کارهای حوزه آی تی بازار سرمایه را انجام می‌دهیم.

مهمترین چالش OMS ها

مهمترین برنامه‌های شرکت پردازش اطلاعات مالی مبنا

وی بیان کرد: از جمله مهمترین برنامه‌های شرکت پردازش اطلاعات مالی مبنا در سال ۱۴۰۱ در بخش OMS، استقرار سیستم بک آفیسی است که طراحی کرده‌ایم و تا شهریور ماه کار استقرار آن پایان می‌یابد.

رجبی گفت: در حوزه پردازش اطلاعات مالی سایت رهاورد ۳۶۵ را خواهیم داشت. در حوزه بنیادین فعالیت بسیار خوبی داشته ایم و امیدوارم که تا سه ماه اول سال به بهره برداری برسد.

طراحی مرکز گزارش

مدیرعامل پردازش اطلاعات مالی مبنا تصریح کرد: یک مرکز گزارش طراحی شده که در آن به صورت بنیادین و مفصل شرکت‌ها را بررسی می‌کنیم و این ابزار را در اختیار تحلیل گر بنیادی قرار می‌دهیم. همچنین در حوزه معاملات الگوریتمی فعال هستیم که بخشی از خدمات برای صندوق های بازارگردان ها است . همچنین الگوریتم های متفاوتی طراحی شده که به زودی در اختیار شرکت های حقوقی قرار می گیرد.

وی بیان کرد: در حوزه نرم افزار سبد گردان و نرم افزار صندوق فعال هستیم و از جمله برنامه های ما این است که در حوزه چند نوع صندوق های سرمایه گذاری نیز خدمات ارائه دهیم.

بزرگترین چالش OMS ها

رجبی گفت: مدل قیمت گذاری خدمات OMS ها با کارگزاری ها متفاوت است . سال گذشته یکی از OMS ها مدل قیمت گذاری خود را بر اساس کارمزد بیس تغییر داد. این تغییر مدل قیمت گذاری مشکلاتی را ایجاد کرد و حل فصل شد.

وی بیان کرد: بزرگترین چالش OMS ها حول موضوع نیروی انسانی متخصص است. در حال حاضر در جذب نیرو با مشکل مواجه هستیم.

کد خبر 451054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =