۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۵
جنگ طلا در زمین فدرال رزرو

قیمت طلا در آخرین روز معاملات هفتگی با وجود افزایش در نیمه نخست معاملات، در پایان با کاهش همراه شد.

صدای بورس- حبیب علیزاده؛ در معاملات دیروز جمعه، قیمت هر اونس طلا تا سطح ۱۹۲۰ دلار افزایش یافت اما این وضع دوامی نداشت و در پایان معاملات، قیمت فلز گرانبها به کمتر از ۱۹۰۰ دلار کاهش پیدا کرد.

تحلیلگران معتقدند، نادیده گرفتن افت شدید نرخ رشد تولید ناخالص داخلی آمریکا و تمرکز بر کنترل تورم، هدف اصلی فدرال رزرو در شرایط کنونی است. بنابراین، در این هفته طلا بیش از هر چیز تحت تاثیر تصمیم بانک مرکزی آمریکا درباره نرخ‌های بهره خواهد بود.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد شرکت OANDA به کیتکو گفت: آوریل ماه وحشتناکی برای طلا بود. بسیاری از معامله‌گران از تقویت دلار شگفت‌زده شدند. افت اقتصادی در اروپا، اعمال محدودیت‌های کرونایی در چین و پیش‌بینی افزایش نرخ‌های بهره در آمریکا از جمله دلایل تقویت دلار بوده‌اند. انتظار می‌رود که برنامه افزایش نرخ‌های بهره فدرال رزرو در سه نشست بعدی کمیته سیاست‌گذاری بانک مرکزی آمریکا ادامه پیدا کند.

مهمترین خبر هفته گذشته، افت ۱.۴ درصدی رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه نخست امسال بود. با این حال به نظر می‌رسد فدرال رزرو این عدد منفی را مربوط به گذشته می‌داند و چشم به ارقام مثبت سه ماه دوم دوخته است. به گفته آوری شنفلد، اقتصاددان ارشد CIBC، تلاش جروم پاول رئیس فدرال رزرو بر کنترل تورم متمرکز خواهد بود. پیش‌بینی بازارها این است که فدرال رزرو در نشست آتی نرخ‌های بهره را ۰.۵ درصد افزایش خواهد داد. این به معنای تقویت دلار و افت قیمت طلا خواهد بود.

کد خبر 450990

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =