رابطه‌ای بین سوددهی سهام سرخابی‌ها با تعداد هوادارانشان وجود دارد؟

رییس سازمان بورس گفت: ارزش‌گذاری استقلال و پرسپولیس بر اساس میزان دارایی‌هایشان بوده و ربطی به تعداد هوادارانشان ندارد.

به گزارش صدای بورس، مجید عشقی، درباره سوددهی سهام سرخآبی‌ها و اینکه گفته می‌شود سهام عرضه شده استقلال و پرسپولیس ارزش مادی برای خریدارانش ندارد و به سوددهی نخواهد رسید، اظهار داشت: نمی‌توان این مساله را به صورت مطلق عنوان کرد. در مورد سایر شرکت‌ها هم اگر مساله مثبت یا منفی در عملکرد آنها ایجاد شود همین داستان سودآوری یا زیان‌دهی رخ می‌دهد و منافعی برای سهامداران ندارد.

وی افزود: در خصوص ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس کمیته‌ای برای نظارت و هزینه‌ کرد این منابع پیش‌بینی شده تا منابع مذکور به گونه‌ای سرمایه‌گذاری شود که در بلندمدت، هم هزینه‌های باشگاه را بتواند پرداخت کند و هم اینکه این ۲ باشگاه‌ به سودآوری برسند.


  • بیشتر بخوانید:

ردپای تخلف شاهکار / ابهامات واگذاری دو غول خودرویی چیست؟


رییس سازمان بورس گفت: البته این موضوع به عملکرد هیات مدیره و مدیران عامل استقلال و پرسپولیس و همچنین کمیته‌ نظارت بر سرمایه‌ حاصل از فروش سهام بستگی دارد. اگر عملکردشان درست باشد سهامداران استقلال و پرسپولیس به سود خواهند رسید؛ در غیر این صورت ممکن است دچار زیان شوند.

به گزارش ایرنا، عشقی عنوان کرد: در سایر شرکت‌ها هم چنین رویه‌ای وجود دارد. برخی از شرکت‌ها با سرمایه‌گذاری درست به سود رسیده‌اند و بالعکس با سرمایه‌گذاری نادرست منابع شرکت را تلف کرده و سودی نساخته‌اند. بنابراین می‌توانیم بگوییم پرداخت سود به سهامداران استقلال و پرسپولیس امکان‌پذیر است؛ اما همانطور که گفتم به یکسری عوامل بستگی دارد.

رییس سازمان بورس در مورد اینکه در ارزش‌گذاری ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس، ارزش آبی‌پوشان کمتر از ارزش رقیب دیرینه‌شان برآورد شده، تصریح کرد: سازمان بورس ورودی به این موضوع نداشته و نظر کارشناس رسمی لحاظ شده است. ارزش‌گذاری استقلال و پرسپولیس بر اساس میزان دارایی‌هایشان بوده و ربطی به تعداد هوادارانشان ندارد.

کد خبر 450830

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • جزئیات واریز پول به حساب سرخابی‌ها و زمان معامله سهام دو باشگاه

    جزئیات واریز پول به حساب سرخابی‌ها و زمان معامله سهام دو باشگاه

    سرپرست دفتر شرکت‌ها و اماده سازی بنگاه‌های سازمان خصوصی سازی جزئیات واریز پول به حساب سرخابی‌ها و زمان معامله سهام دو باشگاه را اعلام کرد و گفت: پول پذیره نویسی در حساب دو باشگاه قرار دارد، اما به صورت قانونی مسدود است.

  • خبرهای جدید از سهام دو باشگاه فوتبالی

    خبرهای جدید از سهام دو باشگاه فوتبالی

    سال گذشته پذیره‌نویسی سرخابی‌ها در فرابورس به پایان رسید و قرار بود پس از انجام مراحل، این دو نماد بازگشایی شوند. حال سوال اینجاست که مبلغ حاصل شده از عرضه اولیه صرف تسویه بدهی دو باشگاه می‌شود؟

  • خبرهای جدید در مورد زمان بازگشایی نماد سرخابی‌ها / سهامداران بانک دی بخوانند

    خبرهای جدید در مورد زمان بازگشایی نماد سرخابی‌ها / سهامداران بانک دی بخوانند

    مدیرعامل فرابورس ایران با اشاره به این که زمان بازگشایی نماد سرخابی‌ها فعلا مشخص نیست، گفت: مراحل افزایش سرمایه استقلال در اداره ثبت شرکت‌ها به پایان رسیده، اما افزایش سرمایه باشگاه پرسپولیس کماکان در جریان است.

  • عرضه بلوک‌های مدیریتی سرخابی‌ها در چه مرحله‌ای قرار دارد؟

    عرضه بلوک‌های مدیریتی سرخابی‌ها در چه مرحله‌ای قرار دارد؟

    طبق آمار در پذیره‌نویسی پرسپولیس ۳۲۰ هزار نفر مشارکت کردند. ۲۶۱ میلیارد تومان از سهام این باشگاه توسط حقوقی‌ها و بیش از ۸۸ میلیارد تومان نیز توسط حقیقی‌ها خریداری شد.

  • پول واریزی سهام پرسپولیسی ها یک مشکل دارد

    پول واریزی سهام پرسپولیسی ها یک مشکل دارد

    باشگاه پرسپولیس برای استفاده از ۳۵۰ میلیارد تومانی که از طریق بورس به حساب این باشگاه واریز شده یک مشکل دارد.

  • سهام سرخابی‌ها کِی به دستشان می‌رسد؟

    سهام سرخابی‌ها کِی به دستشان می‌رسد؟

    در حالی که ۳۵۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان منابع حاصل از پذیره نویسی عاید باشگاه پرسپولیس و ۳۵۹ میلیارد تومان عاید باشگاه استقلال شده است و این پول در حساب باشگاه‌ها قرار دارد، همچنان سرخابی‌ها تا زمان تشکیل کمیته اجازه استفاده از این پول را ندارند.

  • ردپای تخلف شاهکار / ابهامات واگذاری دو غول خودرویی چیست؟

    ردپای تخلف شاهکار / ابهامات واگذاری دو غول خودرویی چیست؟

    اولین وعده از سوی وزیر صمت در جلسه رای اعتماد داده شد و پس از آن در واپسین روزهای پایانی سال ۱۴۰۰ بعد از بازدید سرزده رئیس جمهوراز بزرگترین شرکت خودروسازی، وعده مهم‌تری داده شد؛ ابراهیم رئیسی آن روز ۸ فرمان صادر کرد که مهم‌ترین و اصلی‌ترین آن واگذاری مدیریت دولتی شرکت‌های خودروسازی ایران خودرو و سایپا حداکثر ظرف ۶ ماه آینده به بخش غیر دولتی بود.

  • مردم همچنان در انتظار سهام سرخابی ها

    مردم همچنان در انتظار سهام سرخابی ها

    حدود سه ماه از پایان پذیره‌نویسی سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس می‌گذرد و چشم هواداران و سهامداران این دو باشگاه به تابلو است تا نماد این دو باشگاه قابل معامله شود، موضوعی که هر چند وعده‌های زیادی در مورد زمان اجرای آن داده شده اما همچنان به مرحله اجرا نرسیده است.

  • لحظه به لحظه با بازار سه شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۱

    لحظه به لحظه با بازار سه شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۱

    بورس روز گذشته نیز به مانند چند روز اخیر سبزپوش بود و روند رو به رشد خود را در هفته دوم فروردین ماه ادامه داد. تنها نکته منفی توقف معاملات نمادهای فرابورسی بود.   اما بورس یک تنه توانست معاملات خوبی را پشت سر بگذارد و ارزش معاملات به۶ هزار میلیارد تومان رسید. همچنین شستا و گروه دارویی در ابتدای بازار خوش درخشیدند و صف‌های جذابی را داشتند. گروه دارویی با ماجرای حذف ارز ترجیحی توانست ورود پولی به میزان ۳۲ میلیارد تومان داشته باشد.

  • نماد سرخابی‌ها متوقف شد

    نماد سرخابی‌ها متوقف شد

    همه سهام تعیین شده سرخابی‌ها به فروش رسید و مطابق قوانین بازار سرمایه نماد این دو باشگاه متوقف شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =