سقوط ۱۲ درصدی سهام تسلا در یک روز/ ۱۲۶ میلیارد دلار دود شد

ماه آوریل رو به پایان است و بازار سهام آمریکا تاکنون بدترین ماه در دو سال گذشته را پشت سر گذاشته است.

صدای بورس- حبیب علیزاده؛ در معاملات دیروز سه‌شنبه وال استریت، بخش فناوری با افت سنگینی روبه‌رو شد به طوری که ارزش سهام تسلا با ۱۲.۱۸ درصد افت (معادل ۱۲۱ دلار و ۶۰ سنت) به سطح ۸۷۶ دلار سقوط کرد. با این کاهش ارزش سهام، ۱۲۶ میلیارد دلار دود شد و از بین رفت. بالاترین قیمت سهام تسلا در یک سال گذشته، ۱۲۴۳ دلار و کمترین آن ۵۴۶ دلار بوده است.

در ماه آوریل، شاخص اس‌اندپی ۵۰۰ حدود ۸ درصد کاهش یافت و بدترین عملکرد از مارس ۲۰۲۰ را ثبت کرد. آوریل ماه بدی برای وال استریت بوده است. این شاخص در معاملات دیروز ۲.۸ درصد افت کرد. دو سال قبل نیز هم‌زمان با همه‌گیری کرونا و توقف فعالیت‌های اقتصادی به دلیل اعمال محدودیت‌های شدید، بازار سهام آمریکا افت چشمگیری را تجربه کرده بود.

به گزارش نیویورک تایمز، روند نزولی بازار سهام آمریکا ناشی از عواملی است که به هراس سرمایه‌گذاران منجر شده است. سرمایه‌گذاران با فهرست بلندی از ترس‌ها مواجه هستند که از مهمترین آنها می‌توان به سیاست فدرال رزرو برای افزایش نرخ‌های بهره (سرعت و تعداد افزایش‌ها)، تاثیر افزایش قیمت‌ کالاها و دستمزدها بر میزان سود شرکت‌ها و افت رشد اقتصادی جهان به دلیل اعمال محدودیت‌های کرونایی جدید در چین اشاره کرد.

در همین حال اوایل ماه آوریل، صندوق بین‌المللی پول نیز با اشاره به تشدید بحران کرونا در چین (دومین اقتصاد بزرگ جهان) برآورد خود از رشد اقتصادی جهان را به ۳.۶ درصد کاهش داده بود. این رقم در سال ۲۰۲۱ معادل ۶.۱ درصد بود.

دیروز در آستانه انتشار گزارش عملکرد مالی شرکت‌های آلفابت، مایکروسافت، متا، آمازون و اپل، ارزش سهام این شرکت‌های فناوری با کاهش روبه‌رو شد و جو وال استریت را منفی کرد.

سقوط ارزش سهام تسلا در معاملات دیروز را نمودار زیر نشان داده شده است.

سقوط ۱۲ درصدی سهام تسلا در یک روز/ ۱۲۶ میلیارد دلار دود شد

کد خبر 450828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =