میلیاردها دلار به بورس‌های عربی سرازیر شد

با آغاز معاملات هفتگی، بازارهای سهام جهان واکنش منفی به بحران کرونا در چین نشان دادند و نزولی شدند. در این میان، بورس‌های عربی منطقه خلیج فارس، بی‌اعتنا به این بحران در مسیر صعود قرار دارند.

صدای بورس- حبیب علیزاده؛ بیشتر بورس‌های عربی منطقه خلیج فارس امروز شاهد رشد معاملات و شاخص سهام بودند. خبرگزاری رویترز در گزارش نوشت: بالا رفتن قیمت نفت خام به افزایش جذابیت سرمایه‌گذاری در کشورهای حوزه خلیج فارس منجر شده است. از نظر بسیاری از تحلیلگران، با وجود افت قیمت نفت در هفته گذشته، احتمال ادامه روند صعودی این کامودیتی همچنان وجود دارد. بر اساس این گزارش، بورس‌های عربستان، قطر و ابوظبی امروز سه‌شنبه عملکرد مثبتی داشتند.

در همین حال وال استریت ژورنال در گزارشی از ورود ۷ میلیارد دلار سرمایه خارجی به بورس‌های عربی خاورمیانه در ماه مارس خبر داد و نوشت: همگام با ورود شرکت‌های بزرگ دولتی به بازار سهام و رونق بورس‌های این منطقه، سرمایه‌گذاران خارجی میلیاردها دلار به بازارهای سهام حوزه خلیج فارس تزریق کردند. بر اساس پیش‌بینی‌ها، در سال ۲۰۲۲ بورس‌های این منطقه بهترین عملکرد را در میان بازارهای سهام جهان خواهند داشت.

کد خبر 450793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =