۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
بازار نفت از کرونای چینی ترسید

با آغاز معاملات هفتگی، قیمت نفت خام افت چشمگیری را تجربه کرد، هر چند امروز بخش کوچکی از آن جبران شد.

صدای بورس- حبیب علیزاده؛ هفته گذشته قیمت نفت برنت از ۱۱۳ دلار گذشت اما امروز به کمتر از ۱۰۴ دلار رسیده است. نفت سبک آمریکا نیز کمتر از ۱۰۰ دلار معامله می‌شود.

به گفته کارشناسان اویل پرایس، هراس از تشدید محدودیت‌های کرونایی در چین عامل اصلی افت قیمت نفت خام بوده است. این در حالی است که کاهش صادرات نفت روسیه و افت ذخایر نفتی آمریکا نتوانسته سیر نزولی قیمت‌ها را متوقف کند.

در آغاز معاملات دیروز دوشنبه قیمت نفت برنت به کمتر از ۱۰۰ دلار و نفت سبک آمریکا نیز به کمتر از ۹۶ دلار رسیده بود.

پیش از این محدودیت‌های کرونایی در چین شامل شانگهای و چند شهر دیگر شده بود اما به تازگی پکن، پایتخت نیز به جمع این شهرها پیوسته است. چین بزرگترین واردکننده نفت جهان است و تشدید این محدودیت‌ها تهدیدی برای بازار نفت به شمار می‌رود.

در یکی از بزرگترین بخش‌های پکن ۱۱ مورد جدید ابتلا به کرونا در یک روز گزارش شد و مردم را به وحشت انداخت. مقام‌های پکن از اجرای گسترده برنامه تست کووید خبر دادند که این هم بر وحشت مردم افزود. بر اساس تازه‌ترین گزارش‌ها، آمار جدید مرگ‌ومیر در شانگهای سه برابر شده است.

در واکنش به اعمال محدودیت‌های شدید کرونایی، بازار سهام چین نیز با شدیدترین سقوط در ۲ سال گذشته روبه‌رو شد.

در همین حال، صندوق بین‌المللی پول دوباره برآورد خود از نرخ رشد اقتصادی جهان در سال ۲۰۲۲ را کاهش داد که این خبر نیز تاثیر منفی بر بازار انرژی داشت.

کد خبر 450769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =