مخالفت تلویحی دولت با پیشنهاد افزایش قیمت نان

رئیس اتحادیه نانوایان سنتی تهران گفت: قیمت فعلی نان متناسب با افزایش هزینه‌های تولید نیست. از وزارت صمت درخواست کردیم قیمت نان را افزایش دهد، ولی هنوز پاسخی دریافت نکرده‌ایم.

به گزارش صدای بورس، بیژن نوروزی مقدم در پاسخ به این سوال که آیا با افزایش قیمت گندم صنف و صنعت قیمت نان افزایش می‌یابد؟ گفت:ماده اولیه نانوایی‌ها گندم و آرد است اما عواملی که در قیمت نان اثر می‌گذارد تنها این دو مورد نیست. بالغ بر ۹۰ درصد هزینه‌های نانوایی‌ها دستمزد، آب، برق، بیمه و خمیرمایه و...است و ۱۰ درصد باقی مانده را آرد تشکیل می‌دهد.

وی ادامه داد: بنابراین با توجه به افزایش هزینه‌های تولید چه قیمت آرد و گندم زیاد شود چه نشود باید قیمت نان تغییر کند.


بیشتر بخوانید: لیست جدید قیمت انواع نان منتشر شد + جدول


رئیس اتحادیه نانوایان سنتی تهران اضافه کرد: از سال ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۸ نرخنامه نان ثابت بود و تغییری نکرد. سال ۱۳۹۸ عددی جزئی به آن اضافه شد که البته بر اساس آنالیزهای ما نبود. سال ۱۳۹۹ هم مبلغی به قیمت نان اضافه نشد. در سال ۱۴۰۰ مقدار جزئی به قیمت نان اضافه شد و در نرخنامه نیز قید شد که این نرخ مربوط به ۱۴۰۰ است. یعنی سال ۱۴۰۱ باید نرخ جدیدی اعلام شود ولی تاکنون با وجود گذشت یکماه از آغاز سال هنوز تغییری حاصل نشده است.

وی تصریح کرد: آنالیز قیمت برای سال جدید را انجام و از وزارت صمت درخواست کردیم که قیمت‌ها را تغییر دهد که تاکنون پاسخی دریافت نکردیم.

به گزارش ایسنا، نوروزی مقدم در پایان گفت: اگر قرار باشد همه عوامل تولید با افزایش قیمت همراه شوند باید قیمت نان هم تغییر کند. پیشنهاد ما این بود که هر سال با توجه به افزایش هزینه‌ها به قیمت نان هم اضافه شود که هم دولت زیر بار مالی اضافه نرود و هم به مردم فشار نیاید. از طرفی نانوایان هم بتوانند از پس هزینه‌های نانوایی برآیند.

کد خبر 450747

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =