۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵
بررسی احتمالات حرکتی نماد فملی

فملی با توجه افزایش تقاضای مس در بازار جهانی می تواند باز هم وضعیت بنیادی بهتری داشته باشد و برخی تحلیلگران نسبت pبرe فوروارد این نماد را در محدوده ۴ پیش بینی کرده اند.

صدای بورس؛ فملی یکی از نمادهای خوب و بنیادی بازار سرمایه است، این شرکت با داشتن eps ۱۱۶۰ ریالی و نسبت p برe در محدوده ۶ یکی از ارزنده های گروه فلزات است، فملی نسبت pبرs در محدوده ۳ دارد.

فملی با توجه افزایش تقاضا مس در بازار جهانی می تواند باز هم وضعیت بنیادی بهتری داشته باشد و برخی تحلیلگران نسبتpبرe فوروارد این نماد را در محدوده ۴ پیش بینی کرده اند.

تحلیل قیمتی
فملی در تایم فریم ماهخانه توانسته در دو ماه اخیر پرتقاضا شود و این نماد اگر بتواند این ماه جای قبلی خود را تثبیت کند می توان به پرقدرت شدن آن و خارج شدن از محدوده کانال نوسانی بزرگ امیدوار بود.

Chart فملی, MN1, 2022.04.24 23:27 UTC, Mofid Securities Co., MetaTrader 5, Demo

طبق تصویر زیر فملی در تایم فریم ماهانه یک الگوی مثلث بزرگ ساخته است، این الگوی مثلث برای فملی بسیار مهم بوده و اگر بتواند از این مثلث خارج شود باید منتظر اتفاقات خوبی برای فملی بود.

Chart فملی, MN1, 2022.04.24 23:29 UTC, Mofid Securities Co., MetaTrader 5, Demo

یکی از نکات نگران کننده فملی شاید حجم کم قدرت و رو به منفی این نماد باشد البته این نماد می تواند به یک باره با یک حجم بسیار زیاد و با اینگالف خون تازه در روند صعودی بدمد، از دیدگاه دیگر کم شدن حجم های منفی آن هم در بازار نوسانی یک نماد می تواند نوید حجم های پرقدرت در آینده را بدهد که باید دید کدامیک اتفاق می افتد؟

طبق تصویر زیر اما در تایم فریم هفتگی معاملات فملی وضعیت بهتر بوده و این نماد بعد از دو هفته حجم مثبت و قوی و در این هفته با حجم منفی روبرو شده است.

Chart فملی, W1, 2022.04.24 23:34 UTC, Mofid Securities Co., MetaTrader 5, Demo

در تایم فریم روزانه اما وضعیت متفاوت است، بعد از یک کندل سنجاقک منفی چند کندل نوسانی ساخته شده است ، فملی سعی کرده خط روند صعودی را به سمت بالا حفظ کند اما قدرت فروش این نماد را در روند موازی یا روند نوسانی قرار داده و باید دید این نوسان ادامه دار منجر به یک کندل اینگالف صعودی می شود یا اینگالف نزولی؟

Chart فملی, D1, 2022.04.24 23:35 UTC, Mofid Securities Co., MetaTrader 5, Demo

۵۶ درصد سهامداران عمده این نماد حقوقی هستند و ضریب نقدشوندگی این نماد در محدوده ۹۸ درصد است، سهامداران عمده روز این نماد در روز یکشنبه عبارتند از: ۱۲ درصد سازمان توسعه ونوسازی معادن وصنایع معدنی ایران، ۸ درصد موسسه صندوق بازنشستگی شرکت ملی مس ایران، ۵ درصد شرکت سرمایه گذاری صدرتامین ، ۳ درصد شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات.

مجموع معاملات بزرگ حقیقی ها در روز یکشنبه

مجموع خرید
حجم: ۱.۵
ارزش: ۱.۱ میلیارد تومان

مجموع فروش
حجم: ۳.۱
ارزش: ۲.۲ میلیارد تومان

همانطور که در بالا گفتیم، این نماد شاهد عرضه بیشتر حقیقی در معاملات روز یکشنبه بوده و باید دید این عرضه می تواند آن را منفی کند یا باز هم با مثبت شدن بازار فملی هم پرقدرت به سمت بالا خواهد رفت؟

کد خبر 450688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =