تصاویر زیباترین لباس های سنتی در جهان

به طور سنتی، ساری به عنوان یک تکه پارچه بدون دوخت تعریف می‌شود که اغلب دارای بخش‌های سنگین‌تر است تا به درستی پارچه‌های آن را بپوشاند.

حاشیه آن (شبیه به سجاف) با چگالی سنگین تر بافته می‌شود، امروزه این اصطلاح تکامل یافته است تا شامل مواد معاصر از جمله پنبه، ابریشم، الیاف مصنوعی و غیره شود.

عکس ۵ مورد از زیباترین لباس های سنتی در جهان

سلام نو-سرویس فرهنگ و هنر: آنچه می‌پوشیم چیزی بیش از موادی است که برای محافظت از ما به هم دوخته شده‌اند، لباس‌های ما نشان دهنده هویت و فرهنگ ما هستند. بنابراین جای تعجب نیست که در طول قرن‌ها، جوامع از لباس به عنوان وسیله‌ای برای برقراری ارتباط با وضعیت، جشن گرفتن رویدادهای مهم و نشان دادن وحدت در میان چیزهای دیگر استفاده کرده‌اند. در اینجا به بررسی لباس‌های سنتی از سراسر جهان می‌پردازیم که هنوز پوشیده می‌شوند و تاریخچه پشت لباس‌های خاص و صنایع دستی موجود در آن‌ها را کشف می‌کنیم.

ساری

عکس ۵ مورد از زیباترین لباس های سنتی در جهان

ساری لباسی است که به طور سنتی در هند، سریلانکا، پاکستان، بنگلادش و نپال پوشیده می‌شود. اگرچه ساری بیشتر توسط زنان در مد مدرن پوشیده می‌شود، اما یک تکه لباس تک جنسیتی است. این می‌تواند میراثی باشد که در طول نسل‌ها منتقل شده است یا یک لباس کاملا کاربردی که هر روز پوشیده می‌شود.

به طور سنتی، ساری به عنوان یک تکه پارچه بدون دوخت تعریف می‌شود که اغلب دارای بخش‌های سنگین‌تر است تا به درستی پارچه‌های آن را بپوشاند. حاشیه آن (شبیه به سجاف) با چگالی سنگین تر بافته می‌شود، امروزه این اصطلاح تکامل یافته است تا شامل مواد معاصر از جمله پنبه، ابریشم، الیاف مصنوعی و غیره شود.

کیمونو

عکس ۵ مورد از زیباترین لباس های سنتی در جهان

کلمه کیمونو به معنای چیزی برای پوشیدن است و به معنای لباس‌های تمام قد سنتی است که در ژاپن می‌پوشند. کیمونو برای جشن‌های مهم و مناسبت‌های رسمی پوشیده می‌شود و رسمی بودن لباس مترادف با ادب و خوش اخلاقی شده است.

گفته می‌شود که اولین نمونه اولیه کیمونو، کانتوی بود، یک لباس یک تکه بدون آستین، که در قرن سوم میلادی پوشیده می‌شد. به طور سنتی کیمونوها با دست دوخته می‌شوند و حتی کیمونوهای ماشینی نیاز به دوخت قابل توجهی با دست دارند.

کبایا

عکس ۵ مورد از زیباترین لباس های سنتی در جهان

کبایا یک ترکیب سنتی بلوز و لباس است که از دربار پادشاهی ماجاپاهیت جاوه سرچشمه می‌گیرد. این لباس ملی اندونزی است اما زنان در مالزی، سنگاپور، برونئی، جنوب تایلند، کامبوج و بخش جنوبی فیلیپین نیز آن را می‌پوشند.

قبل از سال ۱۶۰۰، کبایا یک تکه لباس بود که فقط برای خانواده سلطنتی، اشراف کوچک استفاده می‌شد، اما توسط همه و نه فقط نخبگان استفاده می‌شد. لباس بلوز مانند اغلب نیمه شفاف است و می‌تواند از پنبه، مخمل، ابریشم، توری و براد ساخته شود.

هانبوک

عکس ۵ مورد از زیباترین لباس های سنتی در جهان

هانبوک در کره جنوبی (یا در کره شمالی) لباس سنتی کره‌ای است که با رنگ‌های زنده و خطوط ساده بدون جیب مشخص می‌شود. اگرچه این اصطلاح در لغت به معنای لباس کره‌ای است، اما هانبوک معمولا به طور خاص به لباس‌های دوره چوسون اشاره دارد و به عنوان لباس نیمه رسمی یا رسمی در طول جشنواره‌ها و جشن‌ها پوشیده می‌شود.

برای ملحفه‌هایی است که به طور سنتی توسط مردم ماسایی در جنوب کنیا و شمال تانزانیا به دور بدن پیچیده می‌شد. لباس‌های ورقه‌دار معمولا قرمز هستند، گاهی اوقات با رنگ‌ها و طرح‌های دیگر مانند چهارخانه یا گل مخلوط می‌شوند. لباس‌های یک تکه معروف به کانگا، یک اصطلاح سواحیلی، رایج هستند.

عکس ۵ مورد از زیباترین لباس های سنتی در جهان

این تصویر جنگجویان ماسایی را به تصویر می‌کشد که به مراسم یونوتو می‌رسند، سخت‌ترین آزمایشی که یک جنگجو به طور سنتی با آن روبرو می‌شد تعقیب و کشتن یک شیر فقط با نیزه برای مسلح کردنش مقدور است. این رزمندگان برای نشان دادن موفقیت خود در مراسم از روسری‌های یال شیر استفاده می‌کنند.

کد خبر 450584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =