۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵
روز خوش نفت

قیمت نفت در روز پنجشنبه به‌خاطر نگرانی در مورد کاهش عرضه آن به‌دنبال احتمال تحریم نفت روسیه توسط اتحادیه اروپا افزایش یافت. این تحریم‌ها تجارت جهانی نفت را محدودتر می‌کند.

به‌گزارش صدای بورس، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات دیروز با ۱ دلار و ۵۳ سنت افزایش به ۱۰۸ دلار و ۳۳ سنت رسید. قیمت نفت قبل از آن به اوج ۱۰۹ دلار و ۸۰ سنت رسیده بود. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم در پایان معاملات روز پنجشنبه با ۱ دلار و ۶۰ سنت معادل ۱.۶ درصد افزایش به ۱۰۳ دلار و ۷۹ سنت رسید.

خریداران نفت همچنین به کاهش تولید روزانه ۵۵۰ هزار بشکه‌ای لیبی به‌خاطر توقف تولید در میادین نفتی بزرگ و پایانه‌های صادرات آن عکس‌العمل نشان داده‌اند.

نفت خام برنت ۸ درصد طی یک هفته گذشته افزایش قیمت داشت، اما روند این افزایش قیمت بسیار آهسته بوده‌است.

جانت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا در روز پنجشنبه هشدار داد اتحادیه اروپا باید درمورد ممنوعیت کامل واردات انرژی از روسیه محتاط باشد چون می‌تواند قیمت نفت را افزایش دهد. اتحادیه اروپا هنوز در حال بررسی این ممنوعیت است.


بیشتر بخوانید:

قیمت جهانی نفت کاهش یافت


مقامات آمریکا از احتمال افزایش نرخ بهره فدرال‌رزرو در ماه‌های آینده خبر داده‌اند که می‌تواند رشد اقتصاد را کند کرده و تقاضا برای انرژی را کاهش دهد.

صادرات نفت خام آمریکا هفته گذشته به بیش‌از ۴ میلیون بشکه در روز رسید و توانست خروج نفت خام روسیه از بازار را به‌خاطر تحریم‌های غربی جبران کند.

اوپک و متحدانش در ائتلاف اوپک پلاس برای رسیدن به اهداف تولید خود با مشکل مواجه هستند و ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به پانزدهم آوریل به‌شدت کاهش‌یافته است. بنابراین بازار نفت همچنان با کمبود مواجه است.

تنها دو کشور در ائتلاف اوپک پلاس یعنی عربستان و امارات، ذخایر مازاد قابل‌توجهی دارند. بنابراین این گروه به رویکرد محتاطانه‌ خود در افزایش تولید ادامه می‌دهد.

به‌گزارش تسنیم، دورنمای تقاضا در چین همچنان بر بازار تاثیر می‌گذارد. بزرگ‌ترین واردکننده نفت دنیا به‌آرامی محدودیت‌های کرونایی را که فعالیت‌های تولیدی و زنجیره‌های جهانی را عرضه را تحت تاثیر قرار داده بود برمی‌دارد.

کد خبر 450581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =