کاهش حاشیه سودناخالص و افزایش سودخالص «زکوثر»

حاشیه سودناخالص این شرکت در سال ۱۴۰۰ به میزان ۱۲ درصد و حاشیه سودخالص نیز ۱۱ درصد بوده است، در سال ۹۹ اما حاشیه سودناخالص این شرکت ۲۱ درصد و حاشیه سودخالص این شرکت تنها ۴ درصد بوده است.

صدای بورس؛ سرمایه گذاری کشاورزی کوثر یا زکوثر یکی از نمادهای گروه زراعتی است، شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر در سال۱۳۶۲ به صورت شرکت سهامی خاص تاسیس شده و به عنوان یکی از شرکت های سرمایه گذاری مادر وابسته به سازمان اقتصادی کوثر مشغول به فعالیت است. موضوع فعالیت اصلی شرکت، سرمایه گذاری و مشارکت در طرح های تولیدی کشاورزی و دامپروری، مرغداری، پرورش و صید آبزیان، خوراک دام وطیور و صنایع تولید و فراوری مواد اولیه محصولات واسطه ای و محصولات نهایی وابسته به این فعالیت ها می باشد که توسط ۲۴ شرکت زیر مجموعه انجام می پذیرد. این شرکت یکی از بزرگترین شرکت های ایرانی است که در راستای اجرای زنجیره تامین گام های بلندی بر داشته است.در حال حاضر حدود ۸۰ درصد جوجه یکروزه مرغ مادر گوشتی، بیش از ۵۰ درصد جوجه یکروزه مرغ مادر تخم گذار، تولید صدها هزار تن خوراک دام و طیور و آبزیان و بیش از ۵۰ درصد جوجه یکروزه تخم گذار تجارتی و نیز ادوات، تجهیزات و ماشین آلات موردنیاز صنعت دام، طیور و آبزیان مورد نیاز کشور را تأمین می نماید. علاوه براین، سالانه ده ها میلیون قطعه جوجه یکروزه گوشتی، ده ها هزار تن گوشت مرغ، شیر خام و فرآورده های لبنی و مقادیر قابل ملاحظه ای غلات و علوفه در شرکت های تابعه تولید می شود.

با این بهانه نگاهی می اندازیم به صورت سود و زیان این شرکت که در فروردین ماه منتشر شده است، درآمدهای عملیاتی این شرکت با افزایش ۷۹ درصدی نسبت به سال گذشته به ۴۷ میلیارد تومان رسیده است، بهای تمام شده درآمدهای عملیاتی اما با افزایش ۹۸ درصدی به ۴۱ میلیارد تومان رسیده و سود ناخالص این شرکت را تنها ۶ درصد افزایش داده و ۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است.

حاشیه سودناخالص این شرکت در سال ۱۴۰۰ به میزان ۱۲ درصد و حاشیه سودخالص نیز ۱۱ درصد بوده است، در سال ۹۹ اما حاشیه سودناخالص این شرکت ۲۱ درصد و حاشیه سودخالص این شرکت تنها ۴ درصد بوده است.

کاهش حاشیه سودناخالص این شرکت خبر خوبی برای این سرمایه گذاری نیست اما توانسته حاشیه سودخالص را از ۴ درصد به ۱۱ درصد برساند.

تحلیل قیمتی
زکوثر در ۲۱ اسفند سال ۹۸ عرضه اولیه شده و در آن زمان قیمت ۱۳۱۲ تومان بوده است، البته این نماد تا ۴۷۰۰ تومان نیز رشد قیمتی داشته و بازدهی خوبی داشته اما از تیرماه سال ۹۹ و هم زمان با ریزش بازار سرمایه دچار ریزش شده است.

Chart زکوثر, W1, 2022.04.20 17:42 UTC, Mofid Securities Co., MetaTrader 5, Demo

طبق تصویر بالا زکوثر در تایم فریم هفتگی بعد از ریزش های متعدد از یک کانال بزرگ ریزشی رهایی یافته است، این نماد برای رشد مقاومت های ایچیموکو را در پیش دارد.

Chart زکوثر, D1, 2022.04.20 17:44 UTC, Mofid Securities Co., MetaTrader 5, Demo

رهایی از مقاومت های کانال ریزشی را در تایم فریم روزانه زکوثر مشاهده می کنید، باید دید این نماد می تواند همچنان در هفته های بعد پرتقاضا بماند.

کد خبر 450551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =