۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۰
سیتا می تواند پرتقاضا شود؟

عرضه و تقاضای این سمت بیشتر به سمت منفی بوده و نماد را منفی کرده اما نکته مثبت آخرین قیمت این نماد است که از قیمت پایانی بیشتر بوده و نشان از حمایت از سهم توسط حقوقی دارد اما این حمایت قوی نبوده است.

صدای بورس؛ سیتا یا همان سیمان تامین یکی از نمادهای گروه سیمانی است، این نماد به نوعی شرکت سرمایه گذاری است که در ۲۰ نوع صنعت سرمایه گذاری کرده است، شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین یا هلدینگ سیمان تامین یک هلدینگ تخصصی سرمایه‌گذاری در صنعت سیمان (و صنایع وابسته)، عمران و حمل‌ونقل است که با تکیه بر منابع خود و استفاده بهینه از آن، نقش رهبری در صنایع یاد شده را ایفا خواهد کرد. موضوع فعالیت شرکت مدیریت، راهبری، نظارت و پشتیبانی واحدها و شرکت‌های مرتبط با صنایع سیمان، عمران و حمل‌ونقل است.

سیتا همچنان در که بالا نیز گفته شد در سرمایه گذاری در صنایع دیگر نیز فعال است، این شرکت در صنایع؛ کشاورزی و دامپروری و صنایع وابسته، استخراج کانه های فلزی، انبوه سازی، املاک و مستغلات، سیمان آهن و گچ، محصولات شیمیایی، محصولات فلزی و سایر صنایع فعال است.

تحلیل قیمتی
سیتا عرضه اولیه ای است که از زمان عرضه خود در ۱۱ تیر ماه سال ۱۳۹۹ تا به امروز بازده منفی ۳۸ درصدی دارد، این شرکت در برهه هایی اما پرتقاضا شده اما باز با عرضه زیاد مواجه شده است، وضعیت بنیادی این شرکت بد نبوده و توانسته eps تی تی ام ۱۱۰۰ ریالی را کسب کند، نسبت pبر e این نماد نیز در محدوده ۸ بوده که متوسط گروه سیمانی همین مقدار است.

شاید پیچیدگی تحلیل این شرکت سیمانی باعث شده تقاضا به سمت آن زیاد نباشد و شاید هم این نماد هنوز درگیر هیجان ریزش مرداد سال ۹۹ بازار سرمایه است.

طبق تصویر زیر در تایم فریم هفتگی چند هفته است که توانسته پرتقاضا شود و حال با مقاومت ۱۱۰۰ تومانی روبرو است و باید دید می تواند از این مقاومت بگذرد یا خیر؟

Chart سیتا, W1, 2022.04.20 15:06 UTC, Mofid Securities Co., MetaTrader 5, Demo

این مقاومت در تایم فریم روزانه هم دیده می شود. در روز چهارشنبه یک کندل پین بار به سمت بالا جمع آوری شده است.

Chart سیتا, D1, 2022.04.20 15:22 UTC, Mofid Securities Co., MetaTrader 5, Demo

در این تایم فریم به نقطه ۷۰rsi رسیده و به آن واکنش نشان داده است که هم زمان می تواند محدوده حمایتی و مقاومتی باشد، ۷۱ درصد سهام این شرکت متعلق به شستا است و ۹۱ درصدسهامداران عمده این نماد حقوقی هستند، جزئیات معاملات حقیقی و حقوقی سیتا به شرح زیر است:

در محدوده منفی
خرید حقیقی: ۲.۸ میلیون سهم
سرانه: ۸ میلیون تومان
فروش حقیقی: ۳.۵ میلیون سهم
سرانه: ۴ میلیون تومان
خرید حقوقی: ۷۶۱ هزار سهم
فروش حقوقی: ۱۵ هزار سهم

عرضه و تقاضای این سمت بیشتر به سمت منفی بوده و نماد را منفی کرده اما نکته مثبت آخرین قیمت این نماد است که از قیمت پایانی بیشتر بوده و نشان از حمایت از سهم توسط حقوقی دارد اما این حمایت قوی نبوده است.

کد خبر 450548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =