آمریکا دلیل کاهش ۳ روزه طلا/ فرصت خرید است

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: از آنجایی که اونس جهانی کاهشی است قیمت فلز زرد نیز در آینده کاهشی پیش‌بینی می‌شود.

صدای بورس - محبوبه قرمزچشمه؛ قیمت جهانی طلا در سه روز گذشته روند کاهشی داشته و دلیل آن پیش‌بینی افزایش نرخ بهره آمریکا است. فردا رئیس کل بانک مرکزی آمریکا سخنرانی خواهد داشت و این سخنرانی برای بازارهای جهانی سرنوشت ساز است.

زور رمز ارزها به طلا نرسید
اگر فدرال رزرو قصد افزایش شدید
نرخ بهره برای مبارزه با تورم
را داشته باشد، شاهد کاهش
قیمت طلا خواهیم بود

حسین اسدی نیا کارشناس بازار طلا معتقد است این سخنرانی بر روند قیمت طلا در آینده اثرگذار است. اگر فدرال رزرو قصد افزایش شدید نرخ بهره برای مبارزه با تورم را داشته باشد، شاهد کاهش قیمت طلا خواهیم بود.

وی تحلیل کرد: کاهش قیمت طلا با توجه به آنکه چشم‌انداز رشد قیمت آن در آینده وجود دارد، فرصت خرید و سرمایه‌گذاری در طلا است.


بیش‌تر بخوانید»

طلا استارت زد


محمد کشتی‌آرای نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران نیز در ارتباط با پیش‌بینی بازار طلا در هفته آینده به تحولات بین‌المللی اشاره کرد و به صدای بورس گفت: قیمت جهانی طلا هفته آخر فروردین سیر نزولی داشت، به شکلی که قیمت طلا در طول سه روز گذشته ۵۰ دلار کاهش یافت. همچنین قیمت سکه بیش از ۲۰۰ هزار تومان و هر گرم طلا ۴۰ هزار تومان کاهش یافت.

آمریکا دلیل کاهش ۳ روزه طلا/ فرصت خرید است

وی دلیل این کاهش قیمت طلای جهانی را خبر افزایش نرخ بهره آمریکا عنوان کرد و گفت: فردا قرار است میزان نرخ بهره آمریکا مشخص شود. اهمیت این خبر به گونه‌ای بود که تحت تاثیر آن بازار طلای جهانی عکس‌العمل نشان دارد و ریزشی شد.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران افزود: هرگونه تغییر در نرخ بهره آمریکا روی ارزش دلار اثر خواهد داشت و اونس جهانی کاهشی خواهد شد. بنابراین بعد از سخنرانی فردا و با فرض افزایش نرخ بهره آمریکا، قیمت طلا کاهش خواهد یافت.

کشتی‌آرای قیمت طلا در هفته آینده را تحت تاثیر اونس جهانی پیش‌بینی کرد و گفت: قیمت طلا و سکه در ایران تحت تاثیر ۲ عامل قیمت ارز و اونس جهانی است و از آنجایی که اونس جهانی کاهشی است قیمت فلز زرد نیز در آینده کاهشی پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 450539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =