کسانی که یارانه ماه رمضان دریافت نکرده‌اند، بخوانند

واریز یارانه معیشتی ۱۵۰ هزار تومانی مخصوص نوروز ۱۴۰۱ از ساعت ۲۴ روز گذشته آغاز شد. بسیاری از مشولان طی چند ساعت اولیه یارانه خود را دریافت کردند.

به گزارش صدای بورس، همانند یارانه ۲۲ بهمن ماه، بسیاری از کسانی که یارانه دریافت نکرده‌اند اما خود را مشمول دریافت آن می‌دانند نسبت به عدم واریز اعتراض دارند. بسیاری نیز می‌گویند که متناسب با تعداد اعضای خانوار یارانه دریافت نکرده‌اند.

مبلغ این یارانه برای هر نفر از اعضای خانوار ۱۵۰ هزار تومان است. رئیس جمهور در راستای حمایت از اقشار آسیب پذیر، دستور واریز یارانه حمایت معیشتی عید باستانی نوروز را صادر کرد. مشمولان این یارانه سرپرستان خانوار ۱۲ میلیون ۳۵۸ هزار نفر است.

بعد از واریز این یارانه نوروزی، برخی خانوارهای یارانه‌بگیر در مورد مبلغ دریافتی معترض بوده و از اینکه چرا برای تمامی افراد خانوار مشمول دریافت نشده و یا اصلا دریافتی نداشته‌اند، گله کردند. در مواردی اعلام شد که مثلا در خانوار، دو نفر ۱۵۰ هزار تومان را دریافت کرده و برای تعداد دیگر پرداختی صورت نگرفته است.این که جریان پرداخت یارانه ۱۵۰ هزار تومانی و اختلاف در پرداخت‌ها چیست، از سازمان هدفمندی یارانه‌ها مورد پیگیری قرار گرفت و توضیحاتی ارائه شد.


بیشتر بخوانید:

چه کسانی یارانه ماه رمضان را دریافت نکردند؟


ماجرا از این قرار است که از بین ۶۷ میلیون نفر که در هر ماه یارانه میعشتی دریافت می‌کنند، بسته عیدی ۱۵۰ هزار تومانی دولت فقط به کسانی اختصاص پیدا کرده که سهام عدالت دریافت نمی‌کنند، به عبارتی معیشتی بگیران به دو گروه تقسیم می‌شوند؛ کسانی که سهام عدالت می‌گیرند و کسانی که این سهام را دریافت نمی‌کنند؛ در این بین گروه هدف افرادی هستند که سهام عدالت دریافت نمی‌کنند، ولی حتما در لیست یارانه معیشتی قرار دارند.

در این شرایط ممکن است در یک خانواده مثلا سرپرست خانوار به همراه دو نفر سهام عدالت دریافت کنند، اما سایر اعضا سهام عدالت نگیرند، از این رو در این خانواده، رقم ۱۵۰ هزار تومانی فقط برای کسانی که سهام عدالت دریافت نمی‌کنند، پرداخت شده است و اگر کسی در همان خانواده سهام عدالت می‌گیرد، مشمول پرداخت این عیدی نبوده و ۱۵۰ هزار تومان هم برای او واریز نشده است.

به گزارش زنهار، طبق بررسی‌های صورت گرفته از سوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها، از ۶۷ میلیون نفر دریافت کننده یارانه معیشتی، ۲۶ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر سهام عدالت دریافت نمی‌کنند که در عیدی ۱۵۰ هزار تومانی مشمول بوده‌اند و برای آن‌ها واریز انجام شده است.این در حالی است که طبق آخرین اعلام وزیر اقتصاد در پرداختی که اخیرا برای سهام عدالت صورت گرفت، حدود ۴۵ میلیون نفر دریافتی داشته اند.

کد خبر 450509

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • 4949884107 IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    5 0
    سلام ما چهار نفریم دو نفر ازمون سهام عدالت نداریم یارانه رمضان هم بهمون ندادن .حداقل دو نفرمون رو میدادن اگه راست میگن!!!
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    0 0
    ما که نه سهام عدالت داریم نه این یارانه را دریافت کردیم
  • بدبخت و گدا و بیچاره IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    0 1
    سلام به خدا هیچی پول ندارم سهم من را بدید
  • امیر IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    0 0
    سلام، 3 نفر از 7 نفرما کلاسهام عدالت ندارند پس چرا واریزی نداشتن،اگه راست میگن پیگیرباشند کدملی :2755010096
  • قیصری IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    2 0
    سلام و وقتتون بخیر ... جالبه همکار من عین من سهام عدالت میگیره به همان پایه حقوقی و هم یارانه میگیره و هم مبلغ 150هزارتومان هم براش آمده ولی برای من نیامده .... هفته پیش وارد سایت شدم بابت شکایت ، شکایتم ثیت شد و شماره تایید ثبت هم به من دادند اما چند روزه قفلش کردند و بسته اس فک آماج شکایاتها زیاده بستنش ... یعنی حتی برای جواب شکایت هم نمیتونم وارد سایت بشم !!!!!!!!!!!
  • غانم IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    0 0
    آخه برچه مبنایی یارانه رمضان وپرداخت کردبد؟ماکه نه درآمدداریم ونه سهام عدالت.پس چرابرای ماواریزنشده؟بنظرم انتخاباتون ازبین معیشتی بگیراکیلویی بوده.وگرنه جطورامکان داره برای ماکه سهام عدالت نداریم واریزنشه
  • سیاوش شاکردوست IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    1 0
    بنده وخانواده نه سهام عدالت داریم،نه هنوزیک قران از۴۵تومن بیشترگرفتیم،من نمیدونم این پول براچه کسانی میره،هیچ کدوم ازآشنایان ودوستان بنده نیزدریافت نکردن،چطوربایدپیگیری کنم برای ۱۵۰تومنی شدن یارانه؟؟
  • محمد IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    0 0
    یارانه نوروز به ماتعلق گرفت سهام عدالت نداشتیم اما این یارانه رمضان خیر واریز نکردن ،ازکجا اعتراض کنیم
  • محمدجوادپورغلامرضا IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    1 0
    ماکه سهام عدالت نداریم یارانه رمضان هم نریختن🤔
  • مهدی IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    1 0
    منم سهام عدالت ندارم و یارانه رمضان هم برایم واریز نشده است
  • حسین IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    1 0
    سهام عدالت ندارم ۴نفریم عید ۶۰۰دادن الان واسه رمضان ندادن چکار باید کنم
    • حامد IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
      0 0
      جایی برای اعتراض نذاشتن دوست داشتن می ریزن و اگه نداشتن نمی ریزن هیچ شماره و وبسایتی رو هم برای اعتراض نذاشتن
  • علی IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    0 0
    دروغ میگن نه سهام عدالت داریم نه یک ریال واریز کردن
  • باستین IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    0 0
    چرا دروغ میگین 67 میلیون نفر یارانه معیشتی میگیرن دروغگوها
  • خسرو نظری IR ۰۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
    0 0
    ما یک خانواده تحت پوشش کمیته امداد هستیم نه سود سهام عدالت برایمان آمده و نه هیچکدام از این دو یارانه وبخدا قسم غیر از یارانه‌ها ومستمری کمیته امداد خوشبختانه هیچگونه درآمدی نداریم وسه نافرمان مریض بد هست