تغییر نه‌چندان محسوس قیمت جهانی طلا

قیمت طلا در شرایطی که سرمایه‌گذاران در حال بررسی جنگ در اروپا هستند، تورم افزایش‌یافته و خطر رکود اقتصادی در آمریکا وجود دارد، تغییر چندانی نداشته‌است.

به‌گزارش صدای بورس، قیمت این فلز گران‌بها در معاملات امروز سه شنبه به‌دنبال بالا رفتن قیمت نفت و گاز طبیعی ۱ درصد افزایش داشت. احتمال تحریم واردات گاز روسیه توسط اتحادیه اروپا و خطر محدودیت‌های بیشتر غرب علیه نفت روسیه باعث بالا رفتن قیمت نفت و گاز شده‌است. به‌این‌ترتیب فشار بر قیمت مواد خام اولیه بالا رفته و تقاضا برای طلا به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری ایمن در شرایط تورم بالا، افزایش یافته است.


بیشتر بخوانید:


قیمت طلا در شرایطی افزایش می‌یابد که سود ده‌ساله اوراق بهادار خزانه‌داری آمریکا هم بالا رفته و سرمایه‌گذاران منتظر تصمیم سیاست‌های فدرال‌رزرو آمریکا در مورد بالا بردن نرخ بهره در ماه مه هستند.

طبق گفته‌ی کلوین وانگ، یکی از تحلیلگران سی‌ام‌سی مارکت در سنگاپور، بالا رفتن تورم و تشدید خطرات ژئوپلیتیکی باعث تقویت قیمت طلا شده‌است.

به‌گزارش تسنیم، قیمت هر اونس طلا در بازار نیویورک با یک تغییر جزئی به هزار و ۹۷۸ دلار و ۹۱ سنت رسیده‌است. ارزش این فلز گران‌بها برای تحویل در ماه ژوئن ۰.۶ درصد بالا رفته و به هزار و ۹۸۶ دلار و ۴۰ سنت رسیده‌است. سایر فلزات مانند پالادیوم، پلاتین و نقره هم افزایش قیمت داشته‌اند.

کد خبر 450464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =