پیش بینی بازار فردا؛ ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ / اقتصادی که تهدید شد

دست اندازی به سود صنایعی که حامی اقتصاد در وضعیت تحریمی بوده اند؛ در حالی ادامه دارد که رویکرد اخیر هیچ توجیه منطقی و اقتصادی نداشته و صرفا فرصت های توسعه برون مرزی صنایع را باتوجه به موقعیت به وجود آمده در بازارهای کالایی هدف قرار داده و تهدیدی جدی برای ارزآوری در شرایط تحریمی و به صورت عمومی اقتصاد کشور است.

صدای بورس - مژده ابراهیمی؛ بازار فردا در صورت ادامه ابهام در وضعیت ابلاغیه اخیر، گرایش بیشتر به تک نمادها و گروه‌های کوچک‌تر خواهد داشت و در صورت ادامه رشد نفت و فلزات در آغاز هفته می‌توان به بهبود نسبی تقاضا در پالایشی‌ها و گروه فلزات نیز خوش بین بود.

محمد هادی صحت پور، کارشناس بازارسرمایه در گفت و گو با صدای بورس گفت: بازار سهام پس از رشد اخیر که از روزهای پایانی سال قبل آغاز شد و در روزهای ابتدایی سال جدید شدت گرفت، با خیز مجدد تصمیم‌گیرندگان برای دست اندازی به سود شرکت‌ها به روند نوسانی بازگشته است و ابهام در رویه موجود باعث شده تا شاهد اقبال نقدینگی به نمادهای کوچک‌تر بازار باشیم که البته افت‌های زیادی را نیز متحمل شده‌اند.

وی افزود: دست اندازی به سود صنایعی که حامی اقتصاد در وضعیت تحریمی بوده‌اند؛ در حالی ادامه دارد که رویکرد اخیر هیچ توجیه منطقی و اقتصادی نداشته و صرفا فرصت‌های توسعه برون مرزی صنایع را باتوجه به موقعیت به وجود آمده در بازارهای کالایی هدف قرار داده و تهدیدی جدی برای ارزآوری در شرایط تحریمی و به صورت عمومی اقتصاد کشور است.


  • بیشتر بخوانید:

سیمان گران شد؟ / وقتی وزارت صمت چالش می‌گیرد


صحت‌ پور بیان کرد: به نظر می‌رسد وضعیت بازارهای کالایی و انرژی بین‌المللی با توجه به احتمال طولانی شدن جنگ در اوکراین همچنان صعودی باشد و هر چند به منظور استفاده از این فرصت‌ها دست اندازهای زیادی از طرف تصمیم گیرندگان تعبیه خواهد شد، اما تجربه نشان داده که در میان مدت نمی‌توان روند بازار را متوقف کرد.

کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: از طرفی بازار ارز نیز با توجه به توقف و ابهام در مذاکرات و رشد قابل توجه نقدینگی و چشم‌انداز هزینه‌های دولت در سال جاری روندی مثبت به خود گرفته که در صورت عدم تغییر در پارامترهای موثر می‌تواند روند رشد ملایم خود را حفظ کند و این موضوع بر نرخ در سامانه نیما نیز موثر خواهد بود.

به گفته وی به صورت عمومی بازار فردا در صورت ادامه ابهام در وضعیت ابلاغیه اخیر، گرایش بیشتر به تک نمادها و گروه‌های کوچک‌تر خواهد داشت و در صورت ادامه رشد نفت و فلزات در آغاز هفته می‌توان به بهبود نسبی تقاضا در پالایشی‌ها و گروه فلزات نیز خوش بین بود.

کد خبر 450366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    0 0
    پالایشی ها که مثبت بودن الان نوبت خودرویی وبانکی هست که بدبخت شدن نماد خودرو و بانک ملت