تصویب مقررات صندوق‌های سرمایه‌گذاری مختص اوراق دولتی

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: مقررات صندوق‌های سرمایه‌گذاری «مختص اوراق دولتی» تصویب  شد و در اواسط بهمن ماه ۱۴۰۰ این مصوبه به فعالان بازار سرمایه اطلاع‌رسانی شده است.

به گزارش صدای بورس، مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه از تاریخ ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ تا امروز تعداد پنج مجوز موافقت اصولی با تاسیس و یا تبدیل ساختار صندوق صادر شده است، اظهار داشت: این صندوق‌ها اصولا از نوع صندوق‌های سرمایه گذاری در اوراق بدهی با سررسید کوتاه‌مدت هستند که این امر نیازمند وجود مقادیر قابل توجه اوراق بهادار با ویژگی‌های یاد شده است.

وی گفت: چنانچه برنامه وزارت امور اقتصادی و دارایی، انتشار اوراق دولتی کوتاه‌مدت با برنامه‌ریزی مستمر و معین و دارای نقدشوندگی مناسب باشد، امکان تاکید بر این موضوع در حد نصاب‌های سرمایه‌گذاری صندوق نیز وجود خواهد داشت.


بیشتر بخوانمید:

به رشد بورس امیدوار باشیم؟


عشقی با اشاره به اینکه ۹۵ درصد از ترکیب دارایی‌های صندوق‌های سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار مختص اوراق دولتی، به خرید "اوراق بهادار با درآمد ثابت، اسناد خزانه اسلامی و گواهی سپرده بانکی و سپرده بانکی" اختصاص می‌یابد، اضافه کرد: از این میزان ۷۵ درصد از دارایی‌های صندوق به "اوراق بهادار با درآمد ثابت منتشره توسط دولت و اسناد خزانه اسلامی" تخصیص داده می‌شود.

به گزارش ایرنا، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در پایان تاکید کرد: سازمان بورس در راستای توسعه صندوق‌های مذکور، آمادگی دارد تا درخواست‌های مجوز تاسیس را در اسرع وقت بررسی و صادر کند.

کد خبر 450350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =