۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۳
در مجمع " ثامید " چه گذشت؟

مجید محمدی شکیب، مدیر عامل شرکت توسعه و عمران امید گفت: این شرکت در سال ۱۳۷۷ تاسیس و در سال ۱۳۹۹ از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل شد. همچنین فعالیت این شرکت در زمینه پروژه‌های ساختمانی و عمرانی بصورت مشارکت، پیمانکاری و پیمان مدیریت است.

به گزارش صدای بورس، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت توسعه و عمران امید با حضور ۷۹ درصد از سهامداران و اعضای هیئت مدیره، نماینده سازمان حسابرسی و نماینده سازمان بورس برگزار شد.

در مجمع ثامید موسسه حسابرسی مفید راهبری به عنوان حسابرس و بازرس قانونی به مدت یکسال و روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیرالانتشار انتخاب شد. همچنین مبلغ ۱۲۲ ریال سود نقدی به ازای هر سهم بین سهامداران تقسیم شد.

گزیده اطلاعات:

در مجمع " ثامید " چه گذشت؟

سرمایه و ترکیب سهامداران:

در مجمع " ثامید " چه گذشت؟

سرمایه شرکت در بدو تاسیس مبلغ ۲.۰۰۰ میلیون ریال (شامل تعداد ۲۰.۰۰۰ سهم، به ارزش اسمی هرسهم ۱۰۰.۰۰۰ ریال) بوده که در چند مرحله به شرح زیر به مبلغ ۳۵.۳۱۷.۰۰۰ میلیون ریال (شامل تعداد ۳۵.۳۱۷.۰۰۰.۰۰۰ سهم، به ارزش اسمی هر سهم ۱.۰۰۰ ریال) در پایان سال مالی منتهی به ۳۰/۰۹/۱۳۹۹ افزایش یافته است.

همچنین سهامداران دارای مالکیت بیش از۱ درصد سهام شرکت در پایان سال مالی منتهی به ۱۴۰۰/۰۹/۳۰ و تاریخ تایید گزارش به شرح جدول زیر است.

در مجمع " ثامید " چه گذشت؟

سهامدار عمده این شرکت گروه توسعه ساختمان تدبیر با درصد مالکیت ۵۲.۶ درصد است.

شرکت از منظر بورس اوراق بهادار
وضعیت معاملات و قیمت سهام

شرکت در تاریخ ۱۳۹۹/۰۶/۱۹ در بورس اوراق بهادار تهران در گروه ساختمان با نماد ثامید درج شده و سهام آن برای اولین بار در تاریخ ۱۳۹۹/۰۶/۱۹ مورد معامله قرار گرفته است.
وضعیت سهام شرکت در ۲ سال اخیر به شرح زیر بوده است:

در مجمع " ثامید " چه گذشت؟

اطلاعات مقایسه‌ای پیش‌بینی‌های درآمد هر سهم و عملکرد واقعی

اطلاعات مربوط به پیش‌بینی‌های درآمد هر سهم شرکت برای سال مالی منتهی به ۳۰/۰۹/۱۴۰۰ و عملکرد واقعی آن به شرح زیر بوده است:

در مجمع " ثامید " چه گذشت؟

رتبۀ کیفیت افشاء اطلاعات و نقدشوندگی سهام

وضعیت رتبه‌بندی شرکت از لحاظ نقدشوندگی سهام و کیفیت افشاء اطلاعات در سال مالی منتهی به ۳۰/۰۹/۱۴۰۰بر اساس ارزیابی سازمان بورس و اوراق بهادار به شرح زیر بوده است:

در مجمع " ثامید " چه گذشت؟

جایگاه شرکت در صنعت

فعالیت این شرکت در زمینه سرمایه‌گذاری در صنعت ساختمان است. رشد فروش صنعت ساختمان مطابق با گزارشات بانک مرکزی تعداد معاملات در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ تفاوت قابل ملاحظه‌ای نداشته است که اهم دلایل آن عبارت از پایین بودن قدرت خرید مصرف‌کنندگان است.

شرکت در بین شرکت‌های فعال در این صنعت با حجم فروش معادل مبلغ ۱۰.۶۸۴.۹۸۸ میلیون ریال در رتبه‌های بالا قراردارد. این شرکت با تکیه بر توانمندی‌های خود، همچنین با استفاده از استراتژی‌های مناسب توانسته است در سال ۱۴۰۰ به عمده اهداف (ریالی و متراژی) تعیین شده دست یابد.

مروری بر عملکرد مالی و عملیاتی شرکت در سال جاری

۱- عملکرد اقلام سود و زیانی به شرح جدول ذیل است:

در مجمع " ثامید " چه گذشت؟

۲- عملکرد اقلام ترازنامه‌ای به شرح جدول ذیل است:

در مجمع " ثامید " چه گذشت؟

۳- عملکرد جریان نقدینگی به شرح جدول ذیل است:

در مجمع " ثامید " چه گذشت؟

۴- اهداف بودجه و شاخص‌های عملکردی

در مجمع " ثامید " چه گذشت؟

۵- نسبت‌های مالی

نسبت دوره گردش مطالبات تجاری:

در مجمع " ثامید " چه گذشت؟

نسبت جاری :

در مجمع " ثامید " چه گذشت؟

نسبت آنی:

در مجمع " ثامید " چه گذشت؟

نسبت بدهی:

در مجمع " ثامید " چه گذشت؟

نسبت مالکانه:

در مجمع " ثامید " چه گذشت؟

سود هر سهم ۲۰۴ ریال و سود نقدی هر سهم پس از برگزاری مجمع تعیین می‌شود و جریان نقدی هر سهم صفر است.

فعالیت‌های مربوط به خدمات پس از فروش

در راستای بهبود کیفیت ساخت و رضایت مشتریان، این شرکت در قراردادهای مشارکت و پیمانکاری یکسال دوره تضمین پس از تحویل موقت پیش‌بینی کرده است.

گزارش تجزیه و تحلیل ریسک شرکت

اهداف مدیریت ریسک مالی:

کمیته ریسک هلدینگ، خدماتی برای دسترسی هماهنگ به بازارهای مالی داخلی و بین‌المللی و نظارت و مدیریت ریسک‌های مالی مربوط به عملیات شرکت از طریق گزارش‌های ریسک داخلی که آسیب‌پذیری را بر حسب درجه و اندازه ریسک‌ها تجزیه و تحلیل و ارائه می‌کند .این ریسک‌ها شامل ریسک بازار (ریسک‌های قیمت(، ریسک اعتباری و ریسک نقدینگی است. کمیته ریسک که بر ریسک‌ها و سیاست‌های اجرا شده نظارت می‌کند تا آسیب‌پذیری از ریسک‌ها را کاهش دهد، به صورت فصلی به هیات مدیره گزارش می‌کند. شرکت به دنبال حداقل کردن اثرات این ریسک‌ها است.

۱- ریسک بازار

آسیب‌پذیری شرکت از ریسک‌های بازار با استفاده از تجزیه و تحلیل حساسیت، اندازه‌گیری می‌شود. تجزیه و تحلیل حساسیت، تاثیر یک تغییر منطقی محتمل در نرخ‌های ارز در یک سال را ارزیابی می‌کند. دوره زمانی طولانی‌تر برای تجزیه و تحلیل حساسیت، ارزش در معرض ریسک را تکمیل می‌کند و به شرکت در ارزیابی آسیب‌پذیری از ریسک‌های بازار، کمک می‌کند. هیچگونه تغییری در آسیب‌پذیری شرکت از ریسک‌های بازار یا نحوه مدیریت و اندازه‌گیری آن ریسک‌ها، رخ نداده است.

۲- مدیریت ریسک اعتباری

ریسک اعتباری به ریسکی اشاره دارد که طرف قرارداد در ایفای تعهدات قراردادی خود ناتوان باشد که منجر به زیان مالی برای شرکت شود .شرکت سیاستی مبنی بر معامله تنها با طرف‌های قرارداد معتبر و اخذ وثیقه کافی، درموارد مقتضی، را اتخاذ کرده است، تا ریسک اعتباری ناشی از ناتوانی در ایفای تعهدات توسط مشتریان را کاهش دهد .شرکت تنها با شرکت‌هایی معامله می‌کند که رتبه اعتباری بالایی داشته باشند. شرکت با استفاده از اطلاعات مالی عمومی و سوابق معاملاتی خود، مشتریان عمده خود را رتبه‌بندی اعتباری می‌کند. آسیب‌پذیری شرکت و رتبه‌بندی اعتباری طرف قراردادهای آن، به طور مستمر نظارت شده و ارزش کل معاملات با طرف قراردادهای تایید شده گسترش می‌یابد .آسیب‌پذیری اعتباری از طریق محدودیت‌های طرف قرارداد که به طور سالانه توسط کمیته مدیریت ریسک بررسی، تایید و کنترل می‌شود. دریافتنی‌های تجاری شامل تعداد زیادی از مشتریان است که در بین صنایع متنوع و مناطق جغرافیایی گسترده شده است .ارزیابی اعتباری مستمر بر اساس وضعیت مالی حساب‌های دریافتنی انجام می‌شود. همچنین شرکت هیچگونه وثیقه یا سایر روش‌های افزایش اعتبار به منظور پوشش ریسک‌های اعتباری مرتبط با دارایی‌های مالی خود نگهداری نمی‌کند.

۳- مدیریت ریسک نقدینگی

شرکت برای مدیریت ریسک نقدینگی، یک چارچوب ریسک نقدینگی مناسب برای مدیریت کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تامین وجوه و الزامات مدیریت نقدینگی تعیین کرده است .شرکت ریسک نقدینگی را از طریق نگهداری اندوخته کافی و از طریق نظارت مستمر بر جریان‌های نقدی پیش‌بینی شده و واقعی و از طریق تطبیق مقاطع سر رسید دارایی‌ها و بدهی‌های مالی، مدیریت می‌کند.

۴- سایر ریسک‌ها

با توجه به شیوع ویروس کرونا در شرایط فعلی و با عنایت به افزایش عمومی سطح قیمت‌ها و کاهش عرضه در بازار، معاملات مسکن تا یک سال آتی وارد رکودی می‌شود که در حال حاضر تاثیرات آن قابل مشاهده است.

اطلاعات طرح‌های توسعه شرکت

تا تاریخ مورد گزارش، شرکت در تهران، مشهد، اصفهان،کرج، اهواز، تبریز، مازندران، قزوین، کیش و بیرجند حدودا دارای تعداد۳۱ پروژه اجرایی و مابقی پروژه‌ها در دست مطالعه و بررسی برای سرمایه‌گذاری بوده که برخی از مهمترین آنان به شرح ذیل است.

در مجمع " ثامید " چه گذشت؟

برنامه‌های آینده شرکت

پیش‌بینی عملکرد شرکت برای سال مالی منتهی به :۱۴۰۱/۰۹/۳۰

۱- برآورد می‌شود درآمدهای شرکت درسال مالی آتی به مبلغ ۱۵.۱۹۳.۰۵۶میلیون ریال تحقق یابد.

۲- هزینه‌های عمومی و اداری برای سال مالی آتی مبلغ ۲۲۵.۷۸۱ میلیون ریال برآورد می‌شود.

۳- شرکت در نظر دارد جهت پیشبرد اهداف سرمایه‌گذاری خود مبلغ ۱.۱۰۰.۰۰۰ میلیون ریال تسهیلات مالی اخذ و مبلغ ۴۰۰.۰۰۰ میلیون ریال اوراق اجاره صادره کند. هزینه‌های مالی جهت سال مالی آتی مبلغ ۹۵.۲۵۰ میلیون ریال برآورد می‌شود.

۴- هزینه‌های سرمایه‌گذاری شرکت در پروژها (شامل هزینه‌های خرید زمین، اخذ پروانه و ساخت) برای سال مالی آتی مبلغ ۱۵.۰۰۲.۹۳۴میلیون ریال برآورد می‌شود.

۵- با توجه به احتمال رکود بازار مسکن برای سال مالی۱۴۰۱، تلاش هیات مدیره برآن است با اتکا به مزیت رقابتی شرکت شامل برند، کیفیت ساخت، اعتماد مشتریان، مدیران و پرسنل با تجربه، فروش پروژه‌ها مطابق برنامه صورت پذیرد که در گزارش فعالیت‌های ماهانه افشا می‌شود.

کد خبر 450341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =