۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۳
جاده‌ها خلوت شد

سفرهای جاده‌ای مردم در هفته گذشته کاهش قابل توجهی نسبت به ایام نوروز و نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته داشته است.

به گزارش صدای بورس، بر اساس جدیدترین گزارش مرکز مدیریت راه‌های کشور از تردد بین‌ استانی انواع وسایل نقلیه و سفرهای جاده‌ای مردم از ۱۹ تا ۲۵ فروردین ماه به طور متوسط روزانه یک میلیون و ۴۳۴ هزار و ۷۷۳ وسیله نقلیه در محورهای مواصلاتی کشور تردد کردند که در قیاس با هفته قبل از آن (یعنی ۱۲ تا ۱۸ فرودین ماه) کاهش ۲۲ درصدی و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۶ درصد کاهش را تجربه کرد.

جاده‌ها خلوت شد

جاده‌ها خلوت شد

البته همین اعداد و ارقام برای وسایل نقلیه سبک یعنی همان خودروهای شخصی مردم افت بیشتری را نشان می‌دهد چرا که تردد خودروهای سبک در هفته گذشته ۳۰ درصد نسبت به هفته قبل از این بررسی و ۳۶ درصد نسبت به هفته مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

جاده‌ها خلوت شد

همچنین بر اساس اطلاعات دریافت شده از دوربین‌های پلاک‌خوان در محورهای مواصلاتی کشور شش میلیون و ۷۱۱ هزار پلاک خودرو در جاده‌های برون‌شهری مشاهده شده که که نسبت به هفته‌های پایانی سال گذشته و هفته های ابتدایی امسال کاهش قابل توجهی را نشان می‌دهد.


بیشتر بخوانید: سفرهای نوروزی مردم رکورد خودش را هم شکست!


در این میان بیشترین مبدأ پلاک‌های رویت شده در محورهای مواصلاتی مربوط به تهران و البرز با حدود ۲۵ درصد و پس از آن‌ها به استان‌های فارس، مازندران و خراسان رضوی اختصاص دارد.

جاده‌ها خلوت شد

به گزارش ایسنا، تغییرات تردد بین‌استانی از ۱۹ تا ۲۵ فروردین ماه نیز نشان می‌دهد که همه استان‌ها کاهش سفرهای جاده‌ای را نسبت به دو هفته قبل تجربه کردند که در این میان استان‌های خ اردبیل، خراسان رضوی و گیلان به ترتیب با منفی ۴۹ درصد، منفی ۳۴ درصد و منفی ۳۴ درصد بیشترین افت را تجربه کردند.

کد خبر 450305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =