اقدامی که حسن نیت سازمان بورس را نشان داد

اقدام سازمان برای به نمایش گذاشتن مظنه‌های خرید و فروش در عمق سفارشات می‌تواند تصمیم‌گیری فعالان را کمی از هیجانات دور کرده و فعالان بازار می‌توانند با توجه به عمق سفارشات و تمایل خریداران و فروشندگان در مظنه‌های بیشتر از مظنه‌هایی که قبلا قابل نمایش بود اقدام به سفارش‌گذاری کنند.

در بازار سرمایه اصلی وجود دارد که اصل شفافیت اطلاعات و دسترسی یکسان همه فعالان بازار به اطلاعات است. این اطلاعات می‌تواند مربوط به اطلاعات مالی ناشران و از طرفی هم مربوط به اطلاعات معاملات و مظنه‌های خرید و فروش باشد.

بنابراین اقدام سازمان برای به نمایش گذاشتن مظنه‌های خرید و فروش در عمق سفارشات می‌تواند تصمیم‌گیری فعالان را کمی از هیجانات دور کرده و فعالان بازار می‌توانند با توجه به عمق سفارشات و تمایل خریداران و فروشندگان در مظنه‌های بیشتر از مظنه‌هایی که قبلا قابل نمایش بود اقدام به سفارش‌گذاری کنند. در نتیجه تحلیل آنها از بازار کمی عمیق‌تر خواهد شد.

به دلیل اینکه قبلا سیستم معاملاتی که دست کارگزاران بود این اقدام را فراهم می‌کرد و حالا وقتی معاملات آنلاین این دسترسی را ایجاد کرده، به نظر می‌رسد برای سرمایه‌گذارانی که تمایل داشتند تا اطلاعات کامل‌تری از مظنه‌های خرید و فروش داشته باشند، این اقدام سازمان به آنها کمک کننده و سازنده خواهد بود.

همچنین حسن نیتی را از طرف ناظر بازار سرمایه برای فعالان بازار ارسال و فرکانسی را ارسال کرده که سازمان تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا همه سرمایه‌گذاران و همه فعالان دسترسی یکسانی به تمام اطلاعات چه مالی ناشران سیستم کدال چه اطلاعات سیستم‌های معاملاتی برای دریافت اطلاعات مظنه‌های خرید و فروش باشد که این اقدام سازمان بسیار قابل تقدیر است.

  • احسان عسگری - کارشناس بازار سرمایه
کد خبر 450189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =