وعده پوتین به ادامه جنگ/ نفت بالای ۱۰۰ دلار ماند

رئیس جمهور روسیه می‌گوید: گفت‌وگو با اوکراین به بن‌بست رسیده است.

صدای بورس- حبیب علیزاده؛ دیروز قیمت نفت خام روندی صعودی پیدا کرد و نفت سبک آمریکا نزدیک به ۷ درصد افزایش یافت و به بالای ۱۰۰ دلار رسید. نفت برنت نیز از مرز ۱۰۴ دلار گذشت.

در حالی که جنگ اوکراین در دومین ماه حمله ارتش روسیه همچنان ادامه دارد، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه وعده داد که این جنگ همچنان ادامه خواهد یافت. جنگ اوکراین موجب به هم ریختن بازارها و کاهش عرضه نفت خام به بازار جهانی شده است. در همین حال، میزان واردات و صادرات چین در ماه مارس به دلیل کاهش فعالیت‌های تجاری، به طور غیرمنتظره‌ای با افت روبه‌رو شد.


بیشتر بخوانید: بازی با نفت در زمین بحران


در حالی که دولت‌ها می‌کوشند تا همگام با کاهش دامنه همه‌گیری بیماری کرونا، رشد اقتصادی را تقویت کنند، جنگ در اروپا لرزه‌هایی در بازارهای جهانی ایجاد کرده و بر آتش تورم دمیده است. شرکت «ویتول گروپ» بزرگترین معامله‌گر مستقل نفت جهان قصد دارد تا پایان امسال هرگونه خرید و فروش نفت خام و محصولات نفتی روسیه را متوقف کند. بسیاری از تحلیلگران معتقدند، در شرایط کنونی تشدید تنش‌ها در اوکراین به افزایش هر چه بیشتر قیمت نفت منجر می‌شود. برنامه گسترده آزادسازی ذخایر استراتژیک آمریکا و متحدانش از تداوم رشد قیمت نفت خام تا حدی جلوگیری کرده است. در همین حال، کاهش نسبی تقاضای چین به دلیل افت فعالیت‌های تولیدی نیز به این روند کمک کرده است. اما بر اساس اعلام اداره اطلاعات انرژی، آهنگ رشد تولید نفت خام آمریکا به دلیل افزایش هزینه‌های تولید و نیروی کار با کاهش روبه‌رو شده است. در گزارشی جداگانه، موسسه نفت آمریکا از افزایش ۷.۷۶ میلیون بشکه‌ای ذخایر نفت خام و کاهش ۵.۰۵ میلیون بشکه‌ای ذخایر بنزین آمریکا در هفته گذشته خبر داده است.

در حال حاضر قیمت هر بشکه نفت خام سبک آمریکا به ۱۰۰ دلار و ۳۰ سنت و نفت برنت به ۱۰۴ دلار و ۵۰ سنت رسیده است.

کد خبر 450106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =