۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۱
طلا ارزان شد

در حالی که ارزش دلار و سوددهی اوراق قرضه خزانه داری آمریکا به دلیل در پیش بودن سیاست های انبساطی تر بانک مرکزی این کشور شاهد رشد بوده است و در شرایطی که نگرانی های جدید در مورد حملات روسیه به شرق اوکراین موجب تقویت اشتها برای سرمایه گذاری در بازار طلا شده است، قیمت طلا امروز کاهش داشت.

به گزارش صدای بورس، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۳ درصد کاهش به هزار و ۹۴۳ دلار و ۲ سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه ژوئن با ۰.۰۳ درصد افزایش به هزار و ۹۴۶ دلار و ۱۰ سنت رسید.

شاخص دلار آمریکا پس از رسیدن به رقم ۱۰۰ برای اولین بار طی حدود ۲ سال گذشته امروز نسبتا ثابت بود. احتمال اتخاذ سیاست های پولی انبساطی تر از سوی فدرال رزرو جهت کنترل تورم، موجب تقویت دلار شده است. تقویت دلار موجب کاهش جذابیت طلا برای خریدارانی می شود که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند.


بیشتر بخوانید:

شروع یک روز بد برای طلا


سوددهی اوراق قرضه ده ساله خزانه داری آمریکا هم روز جمعه به ۲.۷۳ درصد رسید که بالاترین از مارس ۲۰۱۹ تاکنون بود. بالا رفتن نرخ بهره و رشد سوددهی اوراق قرضه در آمریکا هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا را بالا می برد.

نیروهای روسی روز یکشنبه اهدافی را در شرق اوکراین هدف قرار دادند. صدراعظم اتریش قرار است با رئیس جمهور روسیه ملاقات کند.

به گزارش تسنیم، در سایر بازارهای فلزات گرانبها امروز قیمت نقره با تغییر جزئی به ۲۴ دلار و ۷۵ سنت رسید. قیمت پلاتین هم با ۰.۷ درصد رشد به ۹۸۱ دلار و ۴۱ سنت رسید. قیمت فلز پالادیوم که اوایل امروز به بالاترین رقم بیش از ۲ هفته اخیر رسیده بود با ۲.۸ درصد رشد به ۲۴۹۴ دلار و ۴۸ سنت رسید.

کد خبر 449930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =