پرداخت حقوق کارکنان مشروط شد

مانند چند سال اخیر، پرداخت حقوق و مزایای کارکنان دستگاه‌های اجرایی به ثبت اطلاعات در سامانه ثبت و حقوق و مزایا مشروط شده است.

به گزارش صدای بورس، سامانه ثبت و حقوق و مزایا، تکلیف ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه جهت شفاف‌سازی پرداخت‌هاست که دستگاه‌های اجرایی تعیین شده در این ماده قانونی مکلف هستند اطلاعات حقوقی کارکنان را در سامانه مربوط ثبت کنند.

در چند سال اخیر در قوانین بودجه، پرداخت حقوق و مزایای کارکنان مشروط به ثبت اطلاعات بوده است. در آبان‌ماه سال گذشته این موضوع از سوی سازمان اداری و استخدامی و با همکاری سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد مورد تاکید قرار گرفت و حتی در گزارشی اعلام شد نزدیک به ۱۴۰۰ دستگاه با وجود گذشت پنج سال از الزام قانون برنامه ششم توسعه هنوز اطلاعاتی در سامانه ثبت حقوق و مزایا وارد نکرده‌اند.

اما در قانون بودجه سال جاری بار دیگر موضوع سامانه مورد توجه قرار دارد اما تغییراتی به همراه داشته است. براساس تبصره ۲۰ قانون بودجه، پرداخت هرگونه حقوق و مزایای مستمر و غیرمستمر به تمامی کارکنان دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه باید براساس اطلاعات ثبت شده در سامانه یکپارچه نظام اداری (کارمند ایران) انجام شود. همچنین ثبت اطلاعات برای دستگاه های زیر مجموعه مقام معظم رهبری منوط به اذن ایشان خواهد بود.


بیشتر بخوانید:

افت چشمگیر معاملات روزانه/ رشد ۲ هزار درصدی GMT در یک ماه


در قانون بودجه، به طور خاص نمایندگان مجلس برای اعلام عمومی حقوق مورد تاکید قرار گرفته‌اند و تکلیف شده که مجلس حقوق نمایندگان و مدیران خود را برای نظارت عموم مردم به طور شفاف و ماهانه در سامانه سازمان اداری و استخدامی اعلام کند.

این در شرایطی است که در ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه تاکید شده است که دولت مکلف به راه‌اندازی سامانه ثبت حقوق و مزایاست و طی آن تمامی دستگاه‌های مشمول باید نسبت به اعلام میزان ناخالص پرداختی به هر یک از کارکنان اقدام کنند، اما در همین بند قانونی تاکید شده است دولت امکان دسترسی برای نهادهای نظارتی و عموم مردم به این اطلاعات را فراهم آورد.

به گزارش ایسنا، اگرچه پنج سالی از تکلیف ورود اطلاعات در سامانه و اعلام عمومی آن گذشته ولی هنوز اجرایی نشده است. در سال گذشته لطیفی، رئیس سازمان اداری و استخدامی و معاون رئیس جمهوری به نوعی وعده آن را داده و گفته بود که دسترسی به اطلاعات پرداختی‌ها برای نهادهای نظارتی و عموم در قانون تکلیف شده که ان شاالله این اتفاق صورت می‌گیرد.

کد خبر 449887

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • داوطلبان آزمون استخدامی بخوانند

    داوطلبان آزمون استخدامی بخوانند

    کلیه سؤالات مواد آزمون عمومی و اختصاصی در نهمین دوره آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی به صورت چهارگزینه‌ای با ضریب ۱ هستند که به ازای هر پاسخ اشتباه به سؤالات، یک سوم نمره منفی در نظر گرفته خواهد شد.

  • اصلاح پرداخت حقوق ها انجام نمی شود

    اصلاح پرداخت حقوق ها انجام نمی شود

    سخنگوی سازمان اداری و استخدامی از متوقف شدن لایحه پیشنهادی برای اصلاح تبصره (۱۲) قانون بودجه که به دولت ارائه شده بود، خبر داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نااشنا IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
    1 3
    سلام .زنی هستم سرپرست خانواده ام نه خونه دارم ونه پس انداز.با۴فرزندکه ۲تارفتندخونه بخت و۲تاتوخونه اندومحصل هستندبااین گرانی کی میتونه خونه بسازه به هرکی هم میگم کمک کنید بی اعتناهستن فقط پول ازپاروشون میره بالا.خدابه اونابده که پربشند ولي چرامامگرمن بچه ندارم ومگربچه هام آینده نمی‌خواهند توروبه خداقسم تواین ماه رمضان کمک کنیدخونه بسازم تادوپسرم آواره ی خونه ی مستاجری وصاحب خونه راتجربه نکنن شماره کارت۶۰۳۷۶۹۷۴۹۹۹۷۸۱۶۸
  • عباس IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
    3 1
    افزایش حقوق بر اساس پریافتی نمایندگان که سقفش 39ملیون تومان است تصویب شده که دو برابر حقوق من افزایش دارند
    • سهراب IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
      0 0
      درود من تاهمین شب عیددریافتیم با11ساعت کارنزدیک به31 سال سابقه بیمه 5سال سابقه درشغل جدیدودوفرزند سه میلیون ونهصدهزارتومان 47 سالمه برای بازنشستگی میگن باید50 سالم بشه
  • IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    2 0
    شوخی بزرگی است!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟
  • IR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    2 1
    هرکس حق بازنشسته ازکارافتاده رو نده خدا ازش نمیگیرن چون زندگی سختی دارن
  • غلامرضا نورزاد US ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    1 1
    اگر قانون اعلان حقوق ومزایای کارمندان دستگاه‌ها مصوب است چرا اجرا نمیشود؟!این چه کشوریست که هیچ چیزش سر جای خودش نیست ؟
  • محمد NL ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    0 0
    دولت در ۱۵/۴/۱۴۰۰حکمی بابت ی کوره ب بازنشتگان تصویب وحکم هم صادر با تاریخ اجرا ۱۵/۴/۱۴۰۰ ولی نه حقوق از انتاریخ پولش داد تا سال۱۴۰۱ هم تفاوت انرا نداد گویا ملغ شد وافزایش ده درصدر را براساس حقو ق۱/۷۱۳۹۹محآسبه کرده
  • محمد IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    3 0
    عوام فریبی بس هست جون خودتون که با مثل خاوری بانک ملی فراری به خارج و...اجازه نمیدید کسی بدون وضو وارد دفتر کارتون شود و این کارو سپر بلا و توجیه میکنید برای گند کاریهایتان؛ سازمان اداری و استخدامی ، از حقوق های پرداختی کلا آگاه هست حالا چرا برخوردی نیست چون دست همه اشون تو یه کاسه و کوزه هست و....
  • حیدر جمالی IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    0 0
    شما براحتی دارید اطلاعات شخصی را با نام و ادرس محل کار به دشمن میدهید تا عوامل خودشان را در هر ردی پیدا و جذب کنند وای به حال مردم؟؟؟؟؟
  • رسول IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    4 0
    به نظر بنده اصلا به هیچ کارمندی در هیچ اداره ای حقوق نباید پرداخت بشود چرا که در مملکت اسلامی پرداخت حقوق معنی ندارد دولت به هر خانواده ای ماهانه یک کیسه برنج خارجی دو تا یک لیتری روغن وچند تا نون بده کافیه .انشاالله دوسال طول نمیکشه جمعیت به یک دهم میرسه انوقت این یکدهم هم همگی بخوشی وسیر زندگی را میگذرانند !!!!!؟؟؟؟؟؟
  • IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    5 0
    به راستی این مردم پول وحقوق میواهند چکار ؟؟ همه در راه خدا کار کنند واز خدا بخواهند که سیرشان کند مشکل حل میشود .
  • IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    7 0
    اندسته از برادران وخواهران که صحبت از دولت میکنند ممکنه بفرمایند کدام دولت ؟؟ مگر ما دولت هم داریم ؟؟ اگر دولت هست پس چرا ساعت بساعت اجناس گران میشود وکسی هم جلودار نیست ؟؟؟
  • امیر IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    0 0
    مملکت بی صاحبه و هر کسی به فکر خودشه انسانیت مرده و کسی به کسی رحم نمیکنه کسی نیست بهداد مردم برسه پولتو میبرن و میخورن دوتا کاغذ چک دستت میدن و هزار و یک راه فرار وقتی برای گرفتن حقت میری طوری باهات برخورد میکنن انگار مجرمی و هیچ کاری برات انجام نمیدن اسمشم گذاشتن قانون 4 ساله دنبال دوتا چک میدوم طرف خانه را فروخته و حساب‌های را خالی کرده با حساب زنش کار میکنه کسی هم به دادمان نمیرسه
  • گلچین کاکایی IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
    1 0
    حقوق کارمندان چه ربطی به عموم مردم دارد همین مونده که عموم مردم درغذا خوردن ولباس پوشیدن و ساعت خواب کارمندان هم دخالت کنند عموم مردم بیشترین شون درآمد های آنچنانی دارند دولت میاد از درآمد شون پرده برداری کنه آیا؟
  • IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
    0 0
    دفعه قبل فقط فرهنگیان ثبت کردن وهیچ فایده ای نداشت جمعش کنید این بساط رو