بازار در این هفته چگونه خواهد بود؟

در هفته اخیر شاهد تغییرات خوبی در زیر ساخت‌های بازارسرمایه بودیم. باید گفت از نمایش عمق بازار و معافیت مالیاتی سپرده صندوق‌های بادرآمد ثابت گرفته تا الزام شرکت‌ها برای پرداخت سود از طریق سجام که اگر این تغییرات همسو با بهبود اعتماد از دست رفته سهامداران باشد، می‌تواند در آینده‌ای نزدیک منجر به اقبال سرمایه‌گذاران به بازارسرمایه و ورود نقدینگی جدید به بازار شود.

صدای بورس - مژده ابراهیمی؛ به نظر می‌رسد عواملی نظیر روند صعودی ارز در بازار آزاد و دلار نیمایی، رشد مجدد قیمت‌ نفت و کامودیتی‌ها در بازارهای جهانی، گزارش‌های خوب ماهانه و به تبع آن خوش‌بینی فعالان به گزارش‌های ۱۲ ماهه شرکت‌ها و همچنین افزایش حجم معاملات همچنان بتوانند نیروی محرکه خوبی جهت تداوم روند صعودی بازار باشند.

سیما فریادرس، مدیر تحلیل کارگزاری امین آوید در گفت و گو با صدای بورس گفت: بازار سرمایه هفته گذشته را تحت تاثیر ثبات در روند صعودی قیمت کامودیتی‌ها و همچنین رشد نرخ دلار نیمایی، با افزایش تقاضا در گروه فلزی، معدنی و خودرویی مثبت آغاز کرد و اگر چه در دقایقی از ۳ روز نخست معاملاتی هفته شاهد افزایش عرضه بودیم، اما قدرت بیشتر خریداران توانست به تداوم روند صعودی شاخص کل بی‌انجامد.
وی افزود: در روز پایانی هفته، گرچه بازار با تقاضای نسبتا خوبی کار خود را آغاز کرد، اما از نیمه دوم شاهد شدت گرفتن فشار عرضه و در نهایت افت حدوده ۷۶۷۰ واحدی شاخص کل بورس را رقم زد تا برآیند رشد شاخص کل در هفته سوم فروردین‌ماه حدود ۲۲۰۰ واحد باشد.


  • بیشتر بخوانید:

سبدهای پیشنهادی هفته چهارم فروردین ماه


فریادرس عنوان کرد: با توجه به روند معاملات روز آخر معاملاتی در هفته گذشته و همچنین وجود تعادل نسبی در اکثر نمادها، به نظر می‌رسد که در هفته جاری شاهد شروع پایین به بالای بازار و البته با شیبی ملایم‌تر نسبت به هفته گذشته تحت تاثیر تداوم خروج پول حقیقی باشیم؛ زیرا به نظر می‌رسد عواملی نظیر روند صعودی ارز در بازار آزاد و دلار نیمایی، رشد مجدد قیمت‌ نفت و کامودیتی‌ها در بازارهای جهانی، گزارش‌های خوب ماهانه و به تبع آن خوش‌بینی فعالان به گزارش‌های ۱۲ ماهه شرکت‌ها و همچنین افزایش حجم معاملات همچنان بتوانند نیروی محرکه خوبی جهت تداوم روند صعودی بازار باشند.
مدیر تحلیل کارگزاری امین آوید بیان داشت: گذشته از وضعیت معاملاتی در هفته اخیر شاهد تغییرات خوبی در زیر ساخت‌های بازارسرمایه بودیم. باید گفت از نمایش عمق بازار و معافیت مالیاتی سپرده صندوق‌های با درآمد ثابت گرفته تا الزام شرکت‌ها برای پرداخت سود از طریق سجام که اگر این تغییرات همسو با بهبود اعتماد از دست رفته سهامداران باشد، می‌تواند در آینده‌ای نزدیک منجر به اقبال سرمایه‌گذاران به بازارسرمایه و ورود نقدینگی جدید به بازار شود.

کد خبر 449784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علیرضا IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    1 0
    از بورس بی خبرم