۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴
نوسان اندک قیمت جهانی نفت

در حالی که آمریکا و متحدانش خود را برای وضع دور جدیدی از تحریم ها علیه روسیه آماده می کنند و در عین حال تقویت ارزش دلار موجب تضعیف قیمت کالاهای خام گشته است، قیمت نفت روز چهارشنبه شاهد نوسان محدودی بود.

به گزارش صدای بورس، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳ سنت افزایش به ۱۰۶ دلار و ۶۷ سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا برای تحویل در ماه می هم با ۲۰ سنت معادل ۰.۲۰ درصد افت به ۱۰۱ دلار و ۷۶ سنت رسید. روز سه شنبه نفت برنت و نفت خام آمریکا شاهد افت ۰.۸ و ۱.۳ درصدی بودند.

هیرویوکی کیکوکاوا مدیر بخش تحقیقات موسسه نیسان در این باره گفت: «تقویت دلار، افزایش ذخایر نفت خام آمریکا و نگرانی ها از کاهش تقاضا در چین به دلیل ادامه قرنطینه در شانگهای قیمت ها را تحت فشار کاهشی قرار داده است.» اما از سوی دیگر و همزمان با مطرح شدن ادعای ارتکاب جنایات جنگی در شهر بوچای اوکراین، آمریکا و متحدانش خود را برای وضع دور جدید تحریم ها علیه روسیه آماده می کنند که می تواند چشم انداز عرضه نفت این کشور را تحت تاثیر قرار دهد.


بیشتر بخوانید:

قیمت نفت اوج گرفت


کیکوکاوا افزود: «با توجه به نگرانی ها در مورد تقاضا و احتمال عدم بروز درگیری عمده در خاورمیانه در طول ماه رمضان قیمت نفت احتمالا در حدود ۱۰۰ دلار باقی خواهد ماند، اما احتمالا تنش ها پس از ماه رمضان مجددا افزایش می یابد و در عین حال فصل سفرهای تابستانی در آمریکا نیز آغاز خواهد شد.»

به گزارش تسنیم، در پی اظهارات مقام های فدرال رزرو که خواستار انقباضی تر شدن سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا شده اند روز سه شنبه ارزش دلار به بالاترین رقم خود در طی حدود ۲ سال گذشته رسید. تقویت دلار موجب گرانتر شدن نفت برای خریدارانی می شود که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند.

کد خبر 449644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =