سرماخوردگی یا کرونا / آشنایی با تفاوت دو بیماری

لازم است عموم مردم این آگاهی را داشته باشند که علائم سرماخوردگی و کووید از جهات مختلفی مشابه هستند.

صدای بورسمهراز حبیبی ؛ علائم کووید با علائم بسیاری از بیماری های مرتبط با سرماخوردگی همپوشانی دارد بنابراین، تشخیص اینکه آیا فرد به ویروس کرونا مبتلا شده یا به بیماری دیگر، بسیار دشوار است مگر اینکه آزمایش کووید را انجام دهد.

سرماخوردگی و کووید از جهات مختلفی مشابه است. تشخیص علائم رایج این دو بیماری دشوار است. با این حال علائم کمی وجود دارد که به وضوح نشان دهنده تفاوت فاحش بین این دو بیماری است و به فرد کمک می‌کند تا دوره مناسب کمک پزشکی را در زمان مناسب انجام دهد.

سرماخوردگی یا کرونا / آشنایی با تفاوت دو بیماری

سرماخوردگی فصل گرما چیست؟

سرماخوردگی فصل گرم سال یک سرماخوردگی رایج است که مردم در فصل بهار و تابستان به آن مبتلا می‌شوند. برخلاف تصور بسیاری از مردم، سرماخوردگی در فصل تابستان و نه فقط در فصل زمستان هم اتفاق می‌افتد. یک گزارش مطالعاتی می‌گوید: "بر خلاف تصور رایج، برای سرماخوردگی نباید بیرون سرد باشد."

سرماخوردگی تابستانی به اندازه سرماخوردگی معمولی در زمستان طول می‌کشد. علائم معمولاً یکسان است و پس از ۵ تا ۷ روز عفونت به تدریج کاهش می‌یابد.


بیشتر بخوانید:

دو علامت جدید اومیکرون !

یک خبر بد برای ایرانی ها | مراقب باشید!


علائم سرماخوردگی تابستانی چیست؟

علائم مختلف سرماخوردگی تابستانی عبارتند از: آلرژی، عطسه، آبریزش بینی، احتقان، خارش گلو، سرفه، تعریق و تب. کارشناسان می گویند که وقوع سرماخوردگی تابستانی می‌تواند به این دلیل باشد که افراد در فصل تابستان برخلاف زمستان ها بیشتر در فضای باز می مانند و هوای خشک زمینه مناسبی برای رشد ویروس ها را فراهم می‌کند.

سرماخوردگی تابستانی چه تفاوتی با کووید دارد؟

کارشناسان توصیه می‌کنند در طول سال به استفاده از ماسک ادامه داده و از ضدعفونی کردن دست ها خودداری نکنید. اگر فردی علائم سرماخوردگی تابستانی را تجربه می‌کند، باید در خانه بماند تا از انتشار ویروس عفونی جلوگیری شود. علائم سرماخوردگی تابستانی معمولاً در عرض یک هفته کاهش می‌یابد، اما اگر برای مدت طولانی‌تری قابل مشاهده باشد، باید با پزشک تماس بگیرید و آزمایش کووید را انجام دهید.

موارد ابتلا به کووید در سراسر جهان هنوز در اوج است. طبق گزارش‌های جهانی، نوع Omicron و نوع فرعی آن BA.2 سویه‌های غالب ویروس کرونا است و در حال حاضر بیشتر عفونت‌ها را تشکیل می‌دهند.

علائم رایجی که در طول عفونت کووید ناشی از اومیکرون مشاهده می‌شود گلودرد، بدن درد، سردرد، احتقان بینی و معده درد است. معمولاً بدن درد و معده درد در افراد مبتلا به سرماخوردگی دیده نمی‌شود. بنابراین، اگر احساس تب، گلودرد، سرفه و درد معده دارید، باید فوراً آزمایش کووید را بدهید و پیشنهادات متخصصان را دریافت کنید.

سرماخوردگی یا کرونا / آشنایی با تفاوت دو بیماری

کد خبر 449579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
    0 0
    خیلی مفید بود سپاس از اطلارسانی شما