با تصمیمات سطحی نمی‌توان بازار سرمایه را ترمیم کرد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: با تفکرات و تصمیم‌های سطحی نمی‌توان بازار سرمایه را ترمیم کرد.

به گزارش صدای بورس، جبار کوچکی نژاد، عضو کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه برای رونق بخشی به بازار سرمایه و هدایت نقدینگی و سرمایه‌ها برای آن باید شرایط اقتصادی حاکم در کشور به سمت ثبات و رشد لازم برود، گفت: پیش بینی برای بازار سرمایه در سال ۱۴۰۱ بسیار سخت است زیرا برخی اقدامات و برنامه‌ها با توجه به شرایط ناپایدار سیاسی و اقتصادی قابل تحقق نیست.

جبار کوچکی نژاد با اعلام اینکه هنوز نتیجه مذاکرات وین مشخص نیست و اینکه تا خردادماه چه اتفاقی در زمینه مذاکرات خواهد افتاد، افزود: با تغییر در برخی قوانین مجلس و سازماندهی برخی کارها تا خرداد ماه ، می‌توان شرایط اقتصادی را به نفع بازار سرمایه پیش برد اما فراموش نشود که شرایط بسیار سخت است اما دولت سیزدهم قول داده از عزت مردم ایران دفاع کند.

وی در ادامه عنوان کرد: امروزه اقتصاد هر کشوری به دنیا وصل است و نمی‌توان این حلقه‌ها را قطع کرد در نتیجه نمی‌توان به مذاکرات وین و نتایج مثبت آن بی‌تفاوت بود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خوشبختانه کشور از نظر سیاسی و نظامی دارای بنیه‌ای قوی است اما نباید اجازه دارد اقتصاد کشور دچار تلاطم شده و بازار سرمایه را هم تحت تاثیر خود قرار دهد.


بیشتر بخوانید:

کابوس بازگشت / آیا باید نگران افزایش تورم جهانی باشیم؟


وی با بیان اینکه حرکت بازار سرمایه برای سال ۱۴۰۱ قابل پیش بینی نیست، گفت: به طور حتم با توجه به تحولات اقتصادی کشور و پایداری بیشتر بودجه کشور، شاهد رونق آن خواهیم بود.

کوچکی‌نژاد درباره حذف ارز ترجیحی تصریح کرد: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی شاید تلاطمی را در حوزه تورم و جهش قیمت‌ها ایجاد کند و بازار سرمایه را تحت تاثیر قرار دهد اما به طور کلی، مزایایی را هم می‌تواند برای بازار به همراه داشته باشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه خاطر نشان کرد: دولت در تلاش است بازار سرمایه را به سمت و سوی ثبات پیش ببرد زیرا وجود کسری بودجه به عنوان یک موج وحشتناک و تورم شدید در کشور، بازار را بی‌ثبات‌تر می‌کند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: با تفکرات و تصمیم‌های سطحی نمی‌توان بازار سرمایه را ترمیم کرد زیرا بازار سرمایه تنها اندوخته‌های مردم نیست بلکه فراتر از این است و باید جان بگیرد.

به گزارش سنا، وی افزود: نوسان باید از بازار سرمایه دور شود زیرا بازار به شرایط اقتصادی کشور بستگی دارد و بی‌ثباتی سمی مهلک برای آن محسوب می‌شود.

کد خبر 449572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =