۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱
صعود قیمت نفت

در حالی که پس از ادعای رسانه های غربی در مورد ارتکاب جنایات جنگی در اوکراین احتمال تشدید تحریم ها علیه روسیه بیشتر شده و در حالی که مذاکرات هسته ای ایران فعلا متوقف شده است قیمت نفت روز سه شنبه شاهد افزایش بود.

به گزارش صدای بورس، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با یک دلار و ۳۹ سنت معادل ۱.۲۹ درصد افزایش به ۱۰۸ دلار و ۹۲ سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا برای تحویل در ماه می هم امروز با یک دلار و ۳۵ سنت معادل ۱.۳۱ درصد رشد به ۱۰۴ دلار و ۶۳ سنت رسید.

پس از آنکه وزیر صنایع ژاپن اعلام کرد که آژانس بین المللی انرژی هنوز در حال کار بر روی جزئیات دور دوم آزادسازی نفت از محل ذخایر استراتژیک کشورهای مصرف کننده است قیمت هر دو شاخص نفتی برای مدت کوتاهی شاهد جهش بیش از ۲ دلاری بود.


بیشتر بخوانید:

نفت برنت از ۱۰۴ دلار عبور کرد


تهدید روسیه به وضع تحریم های بیشتر و توقف مذاکرات وین بر سر احیای برجام که می تواند مانع از افزایش صادرات نفت ایران شود سبب شد تا روز دوشنبه قیمت نفت شاهد رشد بیش از ۳ درصدی باشد. ایران آمریکا را مقصر توقف مذاکرات معرفی کرده است.

موسسه مشورتی وود مکنزی دیروز برآورد کرد که اعضای اتحادیه اروپا و اقتصادهای پیشرفته شامل ژاپن و کره جنوبی حدود ۶۵۰ هزار بشکه در روز نفت خام روسیه را با انواع دیگر نفت جایگزین کنند. این منابع جایگزین عمدتا از خاورمیانه تامین می شوند که به صورت عادی توسط چین و هند خریداری شده اند.

به گزارش تسنیم، شرکت دولتی مانگالور هند اخیرا یک میلیون بشکه نفت اورالز روسیه را برای تحویل در ماه می با تخفیف بالا خریداری کرده است.

کد خبر 449561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =