۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۷
نفت برنت از ۱۰۴ دلار عبور کرد

در حالی که با وجود احتمال آزادسازی نفت از محل ذخایر استراتژیک کشورهای مصرف کننده و آتش بس در یمن نگرانی ها از محدود بودن عرضه همچنان ادامه دارد، قیمت نفت روز دوشنبه شاهد اندکی افزایش بود.

به گزارش صدای بورس، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۱ سنت معادل ۰.۳۰ درصد افزایش به ۱۰۴ دلار و ۷۰ سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم برای تحویل در ماه می امروز با ۲۰ سنت معادل ۰.۲۰ درصد افزایش به ۹۹ دلار و ۴۷ سنت رسید. قیمت هر دو شاخص نفتی اوایل امروز شاهد یک درصد کاهش بود.

رسانه ها از برقراری آتش بس دو ماهه بین ائتلاف به رهبری عربستان و جنبش مقاومت حوثی های یمن برای اولین بار طی ۷ سال گذشته خبر می دهند. در ماه های گذشته تاسیسات نفتی عربستان هدف حمله حوثی ها قرار داشته و موجب اختلال در عرضه نفت این کشور شده بود.


بیشتر بخوانید:

قیمت نفت یک دلار افزایش یافت


استفن اینز تحلیلگر موسسه مدیریت دارایی اس پی آی گفت: «با توجه به اختلال در عرضه نفت روسیه همچنان بازار حالتی شکننده دارد.»

بر اساس برآورد منابع صنعتی، تولید نفت و میعانات گازی روسیه در ماه مارس به ۱۱.۰۱ میلیون بشکه رسید در حالی که این رقم در ماه فوریه ۱۱.۰۸ میلیون بشکه بود. پس از آغاز درگیری ها در اوکراین، صنعت نفت روسیه و صادرات فرآورده های انرژی این کشور از ناحیه تحریم های غرب آسیب دیده است. تحلیلگران کاهش فروش نفت روسیه را بین یک تا ۳ میلیون بشکه در روز ارزیابی می کنند.

به گزارش تسنیم، هفته گذشته چس از آنکه جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که از ماه می به مدت ۶ ماه روزانه یک میلیون بشکه نفت از محل ذخایر استراتژیک این کشور به بازار تزریق خواهد شد، قیمت نفت شاهد افت حدودا ۱۳ درصدی بود.

کد خبر 449476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =