بازار فلزات لندن چقدر از تحریم‌ها علیه روسیه اثر می‌گیرد/ منافع ملی اولویت اصلی

LME در گزارش خود اشاره می‌کند بریتانیا در راستای تحریم‌های روسیه تصمیم بر اعمال ۳۵ درصد عوارض اضافی بر واردات مس، سرب، آلومینیوم اولیه و آلیاژ آلومینیوم روسیه گرفته است.

صدای بورس - محبوبه قرمزچشمه؛ تحریم‌ها علیه روسیه و تاثیر آن بر بازارهای فلزات از اهمیت بسیاری در بازار سرمایه ایران برخوردار است. با بررسی تحریم‌ها علیه روسیه متوجه می‌شویم اولویت هر کشوری برای تحریم، منافع ملی است. چیدمان تحریم‌ها با نگاه به حفظ صنعت، انرژی و تامین مواد غذایی کشورهای تحریم کننده انجام شده است. یکی از مهمترین پرسش‌های کنونی این است: تحریم‌های اخیر ایالات متحده، بریتانیا و اتحادیه اروپا علیه روسیه و مناطق مورد مناقشه اوکراین چه تاثیری بر بازار فلزات لندن دارد؟

بازار فلزات لندن ( LME ) در گزارشی تحریم علیه روسیه را مورد بررسی قرار داده و در آن به این نتیجه رسیده است که تحریم‌ها علیه روسیه هیچ تاثیر خاصی بر بازار فلزات لندن نمی‌گذارد.

LME در گزارش خود اشاره می‌کند بریتانیا در راستای تحریم‌های روسیه تصمیم بر اعمال ۳۵ درصد عوارض اضافی بر واردات مس، سرب، آلومینیوم اولیه و آلیاژ آلومینیوم روسیه گرفته است. این هزینه اضافی می‌تواند خطر قابل توجهی از جابجایی قیمت و شرایط نامنظم بازار را ایجاد کند اما به نظر نمی‌رسد تاثیری بر بازار فلزات لندن بگذارد.


بیشتر بخوانید:

بورس‌های جهانی در سایه جنگ چه وضعی پیدا می‌کنند؟


LME همچنین به محدودیت‌های روسیه در صادرات و واردات که در ۸ مارس اعمال شد، اشاره می کند و می گوید: به نظر می‌‎سد این محدودیت‌ها شامل فلزات نمی‌شود و بنابراین برندهای LME را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد.

پرزیدنت بایدن در ۲۲ فوریه ۲۰۲۲ فرمان اجرایی صادر کرد که از جمله، سرمایه‌گذاری در برخی مناطق اوکراین (دونتسک و لوهانسک خارج از کنترل دولت) و همچنین واردات کالا از این مناطق را ممنوع می‌کند. اتحادیه اروپا اقدامات مشابهی را در رابطه با این مناطق انجام داده است و به نظر می‌رسد بریتانیا در روزهای آینده از این روند پیروی کند.

به گزارش LME، اتحادیه اروپا اخیراً از طریق مقررات (EU) ۲۰۲۲/۴۲۸، تحریم‌های بیشتری را علیه روسیه اعمال کرده است که از جمله، ممنوعیت‌هایی را در رابطه با خرید، حمل و نقل یا واردات برخی محصولات آهن و فولاد که در روسیه قرار دارند یا منشا آن هستند، اعمال می‌کند. تحلیل بازار فلزات لندن نشان می‌دهد این تحریم‌ها بر هیچ یک از قراردادهای LME قابل تحویل فیزیکی تأثیری نخواهد داشت.

کد خبر 449489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =