۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲
نوسان قیمت طلا همچنان ادامه دارد

در حالی که پس از انتشار گزارشی قوی از بازار کار آمریکا ارزش دلار و سوددهی اوراق خزانه داری آمریکا افزایش داشته است قیمت طلا روز دوشنبه شاهد کاهش بود، اما تشدید بحران اوکراین سبب شد تا از میزان افت قیمت ها کاسته شود.

به گزارش صدای بورس، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳۱ درصد کاهش به هزار و ۹۱۹ دلار و ۷۳ سنت رسید. قیمت طلا در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه ژوئن هم با ۰.۰۷ درصد کاهش به هزار و ۹۲۲ دلار و ۴۰ سنت رسید.

در حالی که احتمال افزایش مجدد نرخ بهره در آمریکا سوددهی اوراق قرضه خزانه داری این کشور را بیشتر کرده است، دلار نیز این هفته را با افزایش شروع کرده است.

تقویت دلار موجب کاهش جذابیت طلا برای خریدارانی می شود که از ارزهای دیگر استفاده می کنند. در عین حال افزایش نرخ بهره نیز هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا را بالا می برد.


بیشتر بخوانید:

سقوط سنگین طلا


آمارهای منتشر شده در روز جمعه نشان داد که نرخ بیکاری در آمریکا طی ماه گذشته میلادی به پایین ترین رقم ۲ سال گذشته یعنی ۳.۶ درصد رسیده و این می تواند فدرال رزرو را تشویق به افزایش قابل توجه نرخ بهره نماید.

در همین حال و پس از آنکه مقام های اوکراینی و اروپایی نیروهای روسی را به ارتکاب جرائم جنگی علیه غیرنظامیان متهم کرده اند، وزیر دفاع آلمان دیروز اعلام کرد اتحادیه اروپا باید ممنوعیت واردات گاز روسیه را مورد بحث قرار دهد.

تقاضا برای خرید طلای فیزیکی در هند هفته گذشته به دلیل کاهش قیمت و در آستانه یک جشنواره سنتی شاهد افزایش بود، در حالی که در چین و به دلیل شیوع کرونا میزان خریدها کاهش داشت.

به گزارش تسنیم، امروز قیمت نقره با ۰.۱ درصد افزایش به ۲۴ دلار و ۶۳ سنت رسید در حالی که قیمت پلاتین با ۰.۱ درصد افت به ۹۸۴ دلار و ۶۷ سنت رسید. قیمت پالادیوم هم با ۲.۲ درصد رشد به ۲۳۲۶ دلار و ۱۸ سنت رسید.

کد خبر 449477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =