۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۵
معاملات در پالایشی ها چطور است؟

افت قیمت نفت در روزهای پایانی هفته گذشته موجب شد تا پالایشی‌ها معاملات نخستین روز کاری هفته را با فشار نسبی عرضه آغاز کنند اما عدم حضور فروشنده جدی در بازار و امیدواری به رشد سود شرکت‌ها در کوارتر پایانی سال ۱۴۰۰ موجب شد تا رفته‌رفته تقاضا بر عرضه‌ها غلبه کرده و شاهد رشد دسته‌جمعی پالایشی‌ها باشیم.

به گزارش صدای بورس، افت قیمت نفت در روزهای پایانی هفته گذشته موجب شد تا پالایشی‌ها معاملات نخستین روز کاری هفته را با فشار نسبی عرضه آغاز کنند اما عدم حضور فروشنده جدی در بازار و امیدواری به رشد سود شرکت‌ها در کوارتر پایانی سال ۱۴۰۰ موجب شد تا رفته‌رفته تقاضا بر عرضه‌ها غلبه کرده و شاهد رشد دسته‌جمعی پالایشی‌ها باشیم.

از شپنا آغاز می‌کنیم که در یک قدمی مقاومت ۷۴۰ تومانی ایستاده است. لذا چنانچه شپنا در روزهای آتی موفق به تثبت بالای مقاومت مذکور گردد پتانسیل یک رشد ۱۰ درصدی دیگر را خواهد داشت.

در طرف دیگر شبندر در تلاش برای گذر از سد ۸۱۰ تومانی است. انتظار می‌رود شبندر با تثبیت بالای مقاومت یاد شده به سمت هدف ۹۱۵ تومانی حرکت کند.

اما سری هم به پالایشگاه پایتخت‌نشین یعنی شتران بزنیم که فاصله چندانی با مقاومت ۵۷۰ تومانی ندارد. شکست این مقاومت راه شتران را برای رسیدن به کانال ۶۰۰ تومانی هموار خواهد کرد.

در آخر اشاره به شاوان داشته باشیم که با اصلاح خوب تا محدوده ۱۴.۰۰۰ تومانی با افزایش نسبی تقاضا همراه شده است. بنظر خرید شاوان در قیمت‌های فعلی با حد ضرر ۱۰ درصدی ریسک چندانی نداشته باشد.

منبع: کارگزاری بورس بیمه ایران

کد خبر 449442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =