بازار نفت اسیر بی ثباتی است

امروز قیمت نفت خام دوباره در مسیر صعود قرار گرفت

صدای بورس- حبیب علیزاده؛ بازار جهانی انرژی با افزایش دوباره قیمت انواع نفت خام، گاز طبیعی و بنزین مواجه شد.

امروز در نخستین روز از معاملات هفتگی، قیمت هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال با بیش از ۷ دلار (۶.۶ درصد) افزایش به ۱۱۵ دلار و ۲۰ سنت رسید. قیمت نفت سبک آمریکا نیز ۶.۷ دلار (۶.۴ درصد) بالا رفت و به سطح ۱۱۱ دلار و ۵۰ سنت افزایش یافت. همچنین قیت گاز طبیعی، نفت حرارتی و بنزین به ترتیب ۰.۵۸ درصد، ۶.۴۴ درصد و ۴.۲۴ درصد افزایش پیدا کرد.

کارشناسان علت افزایش دوباره قیمت نفت خام را تمایل بیشتر کشورهای اروپایی به تحریم صنعت انرژی روسیه می دانند. بسیاری از کشورهای اروپایی معتقدند که اتحادیه اروپا باید تحریم های شدیدتری علیه روسیه به ویژه صنایع نفت و گاز این کشور اعمال کند. در این میان، آلمان تاکنون در برابر تشدید تحریم ها و گنجاندن واردات نفت و گاز روسیه در برنامه تحریم مقاومت کرده است.


بیشتر بخوانید: شوک بزرگ عرضه در بازار نفت


در همین حال، کارشناسان اویل پرایس معتقدند، از زمان حمله روسیه به اوکراین که موجب تلاطم در بازار انرژی جهان شد، سرمایه گذاران و معامله گران نسبت به نوسان شدید و افسارگسیخته قیمت ها به شدت نگران شده اند. در حال حاضر، اتحادیه اروپا و بزرگترین اقتصاد این منطقه یعنی آلمان نسبت به تحریم واردات نفت و گاز روسیه تمایلی ندارند. با این حال گفته می شود، در صورت تحریم همه جانبه صنعت انرژی روسیه از سوی اروپاییان، باید منتظر اوجگیری دوباره قیمت ها باشیم.

کد خبر 449048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =