رِنج هزینه وام مسکن هنگام خداحافظی با سال ۱۴۰۰ چند بود؟

هزینه وام مسکن در سه ماه پایانی سال ۱۴۰۰ روزهای پرنوسانی را پشت سر گذاشت و ارقام بی‌سابقه‌ای را تجربه کرد، به طوری که قیمت هر تسه حتی به بیش از ۱۶۵ هزار تومان هم رسید. با این حال قیمت این اوراق با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال کمی آرام گرفت و در رِنج ۱۱۰ تا ۱۲۰ هزار تومان باقی ماند.

به گزارش صدای بورس، بررسی آخرین وضعیت قیمت اوراق مسکن نشان می‌دهد که هر برگ اوراق تسهیلات مسکن ماه‌های فروردین، اردیبهشت و خردادماه سال ۱۴۰۰ به ترتیب ۱۱۰ هزار و ۹۰۰، ۱۱۰ هزار و ۴۰۰ و ۱۱۱ هزار و ۴۰۰ تومان قیمت دارد. هر برگ از اوراق تسهیلات مسکن بانک مسکن تیرماه سال ۱۴۰۰ با قیمت ۱۱۰ هزار و ۷۰۰، مردادماه با قیمت ۱۱۰ هزار و ۵۰۰ و شهریورماه با قیمت ۱۱۳ هزار و ۲۰۰ تومان داد و ستد می‌شود.

همچنین هر کدام از اوراق مهر و آبان و آذرماه این سال نیز ۱۱۸ هزار تومان، ۱۱۲ هزار و ۱۰۰ تومان و ۱۱۳ هزار و ۱۰۰تومان قیمت دارد. قیمت اوراق دی و بهمن نیز به ترتیب ۱۱۴ هزار و ۹۰۰ و ۱۲۰ هزار تومان بوده که این گزارش بر اساس نرخ اوراق در بهمن ماه نوشته شده است.

قیمت اوراق برای مجردها و متاهل‌های تهرانی

مجردهای ساکن تهران می‌توانند تا ۲۸۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله می‌شود؛ لذا برای دریافت ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات باید ۴۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که با تخفیف در نظر گرفته شده، تعداد اوراق ۲۰۰ و هزینه آن با تسه۱۲۰ هزار تومانی، ۲۴ میلیون تومان می‌شود.


بیشتر بخوانید: رکود تورمی در انتظار بازار مسکن


همچنین با در نظر گرفتن ۸۰ میلیون تومان وام جعاله که برای آن با تخفیف باید ۸۰ برگه به مبلغ ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان خریداری کنند، مجموع هزینه خرید اوراق ۳۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان می‌شود.

زوج‌های تهرانی نیز بر همین اساس می‌توانند تا سقف ۴۸۰ میلیون تومان شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن برای هر نفر و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله دریافت کنند؛ البته طبق تصمیم جدید، زوجین باید ۴۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه آن ۴۸ میلیون تومان می‌شود که همراه با هزینه ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی وام جعاله در مجموع باید ۵۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان پرداخت کنند.

قیمت اوراق در سایر استان‌ها

به گزارش ایسنا، سقف این تسهیلات برای مراکز استان و شهرهای با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر برای مجردها به ۱۶۰ و برای زوجین به ۳۲۰ میلیون تومان رسیده است که با توجه به این‌که مجردها با تخفیف باید ۱۶۰ و متاهل‌های ساکن این شهرها نیز باید ۳۲۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند، مجردها باید ۱۹ میلیون و ۲۰۰ و متاهل‌ها نیز باید ۳۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان پرداخت کنند.

این وام برای مجردهای سایر مناطق شهری با تخفیف به ۶۰ و برای زوجین این مناطق نیز به ۱۲۰ میلیون تومان رسیده است. بنابراین مجردها باید با پرداخت ۴ میلیون و ۲۰۰ و متاهل‌ها نیز با پرداخت ۱۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان نسبت به اخذ این وام اقدام کنند.

کد خبر 449012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =