تولید تنباکو ۲ برابر شد؛ صادراتش ۳ برابر

جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صمت نشان می‌دهد که در ۹ ماهه امسال نسبت به زمان مشابه سال قبل، تولید انواع تنباکو تقریبا دو برابر و صادرات تنباکوی معسل بیش از سه برابر شده است.

به گزارش صدای بورس، بر اساس این آمار در ۹ ماهه امسال مجموع تولید تنباکو در کشور به ۳۶۵۹ تن رسیده که نسبت به تولید ۱۸۷۲ تنی در مدت مشابه سال گذشته ۹۵.۵ درصد رشد داشته است.

صادرات تنباکوی معسل بیش از ۳ برابر شد

بر اساس این آمار صادرات تنباکوی معسل در ۹ ماهه امسال بیش از سه برابر مدت مشابه سال قبل شده است؛ به طوری که صادرات تنباکوی معسل با ۲۱۸.۴ درصد افزایش از ۱۳۷.۷ تن در ۹ ماهه سال ۱۳۹۹ به ۴۳۸.۵ تن در مدت مشابه امسال رسیده است. اما صادرات تنباکوی سنتی در این مدت ۱۱.۲ درصد کاهش داشته و از ۹۱.۱ تن در ۹ ماهه سال قبل به ۸۰.۹ تن در مدت مشابه امسال رسیده است.


بیشتربخوانید:مخالفت وزیر صمت با افزایش مالیات سیگار


صادرات توتون نیز در مدت یاد شده با ۱۶.۸ درصد افزایش از ۲۰۳۳.۳ تن در ۹ ماهه سال قبل به ۲۱۷۴.۸ تن در مدت مشابه امسال رسیده که علت آن استفاده از توتون در تولید تنباکوی معسل بوده است.

تولید در برابر مصرف، ناچیز!

به گزارش ایسنا، رئیس انجمن تولیدکنندگان، واردکنندگان و صادرکنندگان محصولات دخانی، سال قبل مصرف سالانه تنباکوی معسل در کشور را ۱۰ تا ۱۲ هزار تن اعلام کرده بود که بر اساس گفته‌های او تنها ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ تن از نیاز سالانه کشور در بخش تنباکوی معسل در داخل تامین می‌شود و بیش از ۸۰۰۰ تن باید سالانه به کشور وارد شود، اما آماری از میزان واردات در سال جاری در دسترس نیست.

کد خبر 448995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =