۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۳
تکلیف جدید دولت به وزرات اقتصاد

وزیر اقتصاد گفت: دولت به وزرات اقتصاد تکلیف کرده است تا صورت های مالی زیرمجموعه های وزارتخانه های مختلف همچون رفاه، نفت و... را در صورت عدم افشا تا زمان مقرر، شفاف کند.

صدای بورس- محبوبه قرمزچشمه؛ احسان خاندوزی وزیر اقتصادی و دارایی در آیین رونمایی از سامانه جدید پایش و نظارت بازار سرمایه بیان کرد: ۱۸ آبان وعده دادیم اولین قدم را در حوزه نظارت بازار سرمایه برداریم. امروز قبل از پایان ۱۴۰۰ موفق شدیم در بازه زمانی که قول داده بودیم اولین گام نظارتی را برداریم.

وی بیان کرد: این‌ سامانه سازکارهای نهادی را فراهم می کند تا عناصر ضد بازار سرمایه را به پایین ترین حد ممکن برساند.

وزیر اقتصاد با اشاره به کمک به شفافیت این سامانه های نظارتی گفت: بسیاری از مردم سال گذشته دچار خسران های زیاد شدند که بخشی به ضعف های نظارت مربوط بود. در واقع جمع زیادی از مردم با اطلاعات اشتباه و عدم مداخله به موقع بخش نظارتی از بورس، اعتماد خود را به بازار سرمایه از دست دادند. امیدواریم این سامانه ها بتوانند به ترمیم اعتماد مردم کمک کند.

خاندوزی بیان کرد: ۳ عنصر در شرایط جدید ما را مکلف می کند در مسیر جدید حرکت کنیم. این سه عنصر عبارت اند از: جایگاه پول های هوشمند، گستره زیاد و کم نظیر نسبت به دوره قبل، در معرض تعارض منافع بودند.


  • بیشتر بخوانید:

رونمایی ار نسخه جدید سامانه نظارت و پایش بورس


وزیر اقتصاد ادامه داد: برای سه عنصر فوق باید ۳ عنصر نظارتی در نظر گرفته شود. باید در مقابل پول های هوشمند مکانیسم های نظارت هوشمند در بازار سرمایه تقویت شود. اگر صاحبان بیشترین بهره های هوشی تلاش می کنند پول های ریز را از بازار جمع کنند، ناظر باید پا به پای آنها حرکت کند و برای آن عنصر نظارتی در نظر بگیرد. در ارتباط با عنصر باید عنصر گستردگی ابزار نظارتی افزایش یابد.

وی در ارتباط با عنصر سوم گفت: نهاد ناظر باید در مقابل تضاد منافع و فساد بسیار خوب عمل کند.

این مقام مسئول افزود: بهترین عملکرد سازمان بورس باید این باشد که تخلفات از سوی سازمان بورس کشف و افشا شود تا اعتماد مردم به بورس ترمیم شود.

خاندوزی به خبر جدیدی در ارتباط با شفافیت اشاره و بیان کرد: در حوزه شرکت های زیرمجموعه وزارت اقتصاد، تمامی صورت‌های مالی شرکت ها را شفاف کردیم. خبر جدید آنکه پافشاری دولت بر عنصر شفافیت است و ابلاغ شده است تا تمام وزراتخانه هایی که شرکت های زیرمجموعه شان صورت های مالی افشا نشده دارند، شفاف سازی کنند. در غیر این صورت دولت به وزرات اقتصاد تکلیف کرده است تا صورت های مالی زیرمجموعه های وزارتخانه های مختلف همچون رفاه، نفت و... را شفاف کند. امیدواریم این گام های مستمر در خروجی بازار سالم و منصفانه خود را نشان دهد.

کد خبر 448789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =