بازدهی بازار تا فصل مجمع چگونه است؟ / دلایل ریزش بازار در این هفته مشخص شد

از ریسک هایی که با وقوع برجام برداشته می شود، می توان به کاهش کسری بودجه و به طبع آن کاهش نرخ بهره، عدم ریسک تمرکز دولت بر سود شرکت ها، کاهش تخفیفات در برخی صنایع و… است.

صدای بورس - مژده ابراهیمی؛ بازارسرمایه پس از رشد حاصل از افزایش قیمت کامودیتی‌ها در اثر بحران اوکراین و همچنین اخبار مثبت برجام، از ابتدای این هفته با کمی کاهش در قیمتهای جهانی و اخباری مبنی بر متوقف شدن مذاکرات گارد اصلاحی در برخی از سهام به خود گرفته است.

علیرضا نجارپور، مدیر صندوق سرو در گفت و گو با صدای بورس گفت: بازارسرمایه پس از رشد حاصل از افزایش قیمت کامودیتی‌ها در اثر بحران اوکراین و همچنین اخبار مثبت برجام، از ابتدای این هفته با کمی کاهش در قیمت‌های جهانی و اخباری مبنی بر متوقف شدن مذاکرات گارد اصلاحی در برخی از سهام به خود گرفته است.‌

وی افزود: در حال حاضر چشم بازار به مذاکرات و قیمت‌های جهانی است. همچنین شاخص در یک‌سال گذشته کم‌تر از ٥ درصد بازدهی داشته است؛ در صورتی که شرکت‌ها به طور متوسط حدود ٢٠ درصد از ارزش بازار خود سود ساخته‌اند و تا چهار ماه آینده تقریبا ٦٠-٧٠ درصد این سود تقسیم می شود. بنابراین به نظر می‌رسد تا فصل مجامع بازار بازدهی معقولی به سهامداران خواهد داد.


  • بیشتر بخوانید:

رئیس سازمان بورس: منتظر پیامک باشید/ سهام عدالت پرداخت می‌شود


نجارپور عنوان کرد: مذاکرات که شاید مسئله اصلی بازار است، شاید در کوتاه مدت باعث کاهش نرخ دلار شود، اما از جهت کاهش ریسک بازار می‌تواند به رشد قیمت‌ها کمک کند.

مدیر صندوق سرو تصریح کرد: از ریسک‌هایی که با وقوع برجام برداشته می‌شود، می‌توان به کاهش کسری بودجه و به طبع آن کاهش نرخ بهره، عدم ریسک تمرکز دولت بر سود شرکت‌ها، کاهش تخفیفات در برخی صنایع و… اشاره کرد.

کد خبر 448699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =