پیش بینی بازار فردا ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ / دو گروهی که فردا مورد توجه بازار قرار می‌گیرند

بازار روز یکشنبه ۲۲ اسفند، در حالی آغاز شد که با خبر اصابت چند موشک به مناطقی در اربیل عراق انتظار واکنش منفی می‌رفت.

صدای بورس - مژده ابراهیمی؛‌ در بازار فردا و روزهای باقی مانده سال می‌توان انتظار معاملات بدون جهت مشهود یا برابری قدرت خریداران و فروشندگان در سهام شرکت‌های کامودیتی محور و فشار نسبی فروش در سهام سایر شرکت‌ها را داشت.

ابراهیم ساجد - مدیر سرمایه‌گذاری شرکت کارگزاری بانک خاورمیانه در گفت و گو با صدای بورس گفت: بازار روز یکشنبه ۲۲ اسفند، در حالی آغاز شد که با خبر اصابت چند موشک به مناطقی در اربیل عراق انتظار واکنش منفی می‌رفت. این موضوع در کار وضعیت نابسامان سیاسی این روزهای جهان از جمله ادامه‌دار بودن تجاوز روسیه به خاک اوکراین از یک سو و افزایش قیمت کامودیتی‌ها از سوی دیگر تصمیم‌گیری برای فعالان بازار را مشکل‌تر کرده است.

وی افزود: در بعد داخلی مساله احیای برجام با اقدام‌های در راستای منافع خود روسیه، باعث افزایش ناامیدی به حصول توافق سریع بین ایران و کشورهای عضو برجام را موجب شده که باعث ایجاد فشار فروش در گروه خودرو و بانک در روزهای اخیر بوده است.


  • بیشتر بخوانید:

کدام نمادها امروز مشکوک بودند؟ ۲۲ اسفند ماه ۱۴۰۰


ساجد بیان کرد: پیش‌بینی بازار فردا و روزهای باقی مانده سال باید از سه جهت مورد توجه قرار گیرد: اول اینکه ادامه جنگ بین روسیه و اوکراین و اثر آن بر قیمت نفت و سایر کامودیتی‌ها که با رشد آنها در روزهای اخیر باعث توجه به سهام شرکت‌های اثرپذیر شده است. دوم اینکه اخبار مربوط به حصول توافق که در صورت کاهش ناامیدی می‌تواند موجب اقبال به گروه‌های خودرویی و بانکی شود. آخرین نکته هم توجه به روزهای آخر سال و تمایل و اجبار برخی نهادها و حقوقی‌ها به شناسایی سود یا تسویه اعتبار که می‌تواند موجب افزایش عرضه شود.

این فعال بازارسرمایه تصریح کرد: باتوجه به موارد فوق در بازار فردا و روزهای باقی مانده سال می‌توان انتظار معاملات بدون جهت مشهود یا برابری قدرت خریداران و فروشندگان در سهام شرکت‌های کامودیتی محور و فشار نسبی فروش در سهام سایر شرکت‌ها را داشت.

کد خبر 448599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =