۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۳
قیمت طلا و سکه چقدر رشد کرد؟

اگرچه قیمت طلای جهانی با توجه به مذاکرات روسیه و اوکراین عقب نشینی کرد اما روند طلا و سکه در بازار داخلی با رشد همراه شد.

به گزارش صدای بورس، قیمت فلز گرانبهای طلا در روز جمعه با توجه به اظهارات ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مورد پیشرفت در مذاکرات با اوکراین عقب‌نشینی کرد زیرا تقاضا برای این دارایی امن را کاهش داد و به دلیل احتمال افزایش نرخ‌های بهره آمریکا تحت فشار بیشتری قرار گرفت.

بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری به ۱۹۹۱ دلار و ۱۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار در روز گذشته ۱۹۸۳ دلار و ۶۰ سنت بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، بهای هر اونس طلا به ۱۹۹۲ دلار و ۱۰ سنت رسید و روز گذشته بهای هر اونس طلا با ۰.۶۹ درصد کاهش، ۱۹۸۴ دلار و ۶۰ سنت بسته شده بود. این بروزرسانی قیمت طلا در ساعت ۸ و ۲۵ دقیقه صبح به وقت شرقی است.

روز جمعه هر اونس طلا با ۱.۱ درصد کاهش به ۱۹۷۳ دلار و ۸۰ سنت رسید، اما همچنان منتظر افزایش هفتگی حدود ۰.۳ درصدی بود زیرا نگرانی‌ها در مورد روند مناقشه اوکراین سرمایه‌گذاران را نگران کرده بود. قیمت طلای آمریکا با ۰.۹ درصد کاهش به ۱۹۸۱.۸۰ دلار رسید.

بر اساس گزارش FedWatch Tool CME، با افزایش تورم ایالات‌متحده در ماه فوریه، شرط‌بندی‌ها مبنی بر اینکه بانک مرکزی نرخ بهره یک شبه خود را حداقل ۲۵ واحد در ۱۶ مارس افزایش خواهد داد، به ۹۴ درصد رسید.


بیشتر بخوانید: افزایش خرید طلا با وزن پایین


در همین حال، بازدهی شاخص ۱۰ ساله خزانه‌داری ایالات‌متحده افزایش یافت و هزینه فرصت نگهداری شمش بدون بازده را افزایش داد.

هر اونس نقره با ۰.۵ درصد کاهش به ۲۵.۷۶ دلار رسید و پلاتین با ۰.۱ درصد افزایش به ۱۰۶۹.۸۰ دلار رسید، اما به سمت بزرگ‌ترین کاهش هفتگی خود از نوامبر پیش رفت.

قیمت دلار در بازار امروز

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز ۲۱ اسفند تا ساعت ۱۹، به رقم ۲۶ هزار و ۱۸ تومان‌ رسید.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را کماکان ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرد.

صرافی‌ها بانک‌ها امروز قیمت دلار را برای فروش ۲۴ هزار و ۵۹۴ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۴ هزار و ۳۵۰ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار امروز

قیمت یورو در بانک مرکزی نیز ۴۵۹۴ تومان اعلام شد. امروز قیمت فروش یورو در صرافی‌ها بانک‌ها، ۲۷ هزار و ۱۰۴ تومان اعلام شد. قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۶ هزار و ۸۳۵ تومان است.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

طبق نرخ‌ها اعلامی اتحادیه طلا و سکه تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۲ میلیون و ۳۱۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است.

در بازار امروز قیمت طلا برای هر گرم طلا ۱۸ عیار، یک میلیون و ۲۲۳ هزار ۹۶۶ تومان اعلام شد.

نیم‌سکه، هفت میلیون و ۱۵۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود. قیمت ربع‌ سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب سه میلیون و ۹۵۰ هزار تومان و دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

کد خبر 448538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =