افزایش خرید طلا با وزن پایین

یک عضو اتحادیه فروشندگان طلا می‌گوید: در شب عید امسال معمولا مصنوعات با وزن‌های اندک خریده می‌شود.

به گزارش صدای بورس، هر چند در آستانه سال نو قرار داریم اما تقاضا برای خرید طلا و سکه در بازار چشمگیر نیست. فروشندگان طلا می‌گویند با افزایش انس جهانی خریداران طلا عقب‌نشینی کردند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت انس جهانی طلا در بازارهای بین‌المللی از دو هزار دلار هم عبور کرد. گویا قیمت انس جهانی طلا در پی درگیری‌های روسیه و اوکراین رکورد شکست.

آمارها نشان می‌دهد قیمت انس جهانی طلا در یک هفته اخیر حدود ۸۹ دلار افزایش پیدا کرد. آیا قیمت طلا در بازار ایران کاهش می‌یابد؟

حسین یزدی، عضو اتحادیه طلای تهران گفت: قیمت طلا در بازار ایران تحت تاثیر افزایش قیمت انس جهانی بالا رفت. پیش‌بینی می‌شود قیمت طلا در هفته پیش‌رو روند آرامی داشته باشد.


بیشتر بخوانید: طلای ۴ هزار دلاری؟


او توضیح داد: اینکه برخی می‌گویند افزایش قیمت طلا تا بعد از عید ادامه دارد تحلیل درستی نیست. به هر حال در یک مقطع زمانی آتش بس اعلام می‎‌شود و به دنبال آن طلا که به شکل حبابی افزایش پیدا کرده بود ارزان می‌شود.

افزایش خرید سکه‌های گرمی

این فعال صنفی ادامه داد: هر چند در آستانه عید تقاضای چندانی برای خرید طلا دیده نمی‌شود اما برخی مردم هستند که مصنوعات طلا با گرم‌های اندک را می‌خرند. مثلا تقاضا برای خرید مصنوعات طلا یک تا پنج گرمی در بازار زیاد است.

یزدی بیان کرد: مدت‌هاست که فروشندگان طلا در بازار، طلا با گرم‌های بالا نفروختند. چرا که مردم برای مصنوعات بالای یک گرم قدرت خرید ندارند.

او به تجارت نیوز گفت: حتی در شب عید تقاضا برای خرید سکه تمام هم وجود ندارد. معمولا شرکت‌ها در سال‌های گذشته برای هدایا تمام سکه می‌خریدند اما امسال به خرید سکه‌‎‌های گرمی بسنده کردند.

پیش‌تر نادر بذرافشان، دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: مشاهدات نشان می‌دهد خرید سکه از سوی شرکت‌ها بین ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش یافته است.

کد خبر 448476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =